A Research on the business English development of the business administration students at Dokuz Eylül University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Çalışmanın amacı; yazılı anlatım, kelime bilgisi ve dil bilgisi konularında öğrencilerin eksik yönlerini saptamak ve birinci sınıf ile dördüncü sınıf öğrencileri arasında karşılaştırmalar yaparak, verilen İngilizce programım değerlendirmektir. Bunun yanısıra, öğrencilere, öğretmenlere ve uygulayıcılara yardımcı olmak amacıyla kaynak oluşturup, ilerleme ve uygulama için baza çözüm yollan önermeye çalışmaktır. Araştırmanın evreni, İzmir-Dokuz Eylül Üniversitesinde bulunan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi-İşletme Bölümü'nde öğrenim gören öğrencilerin tümünü kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemi, `Tabakalı Rastgele Örnekleme Yöntemi` (Stratified Random Sampling Technique) ile seçilen 65'i birinci sınıf ve 65'i dördüncü sınıf öğrencisi olan 130 öğrenciden oluşmaktadır. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri, araştırmacının geliştirmiş olduğu üç testin öğrencilere uygulanmasıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, `Mann-Whitney U-test tekniği` ve `t-test tekniği` kullanılmıştır. Önemlilik değeri olarak a=.05 kabul edilmiştir. iv ABSTRACT The purpose of the research is to identify the gaps in students' proficiency in Writing, Vocabulary and Grammar, and to evaluate the given English program through making comparisons between the first-and forth-grade students. It is also attempted to make some suggestions tor progress and practice in order to help the students, teachers and administrators help their bearings. The population of the research consists of all the students of the Business Administration Department studying at the Faculty of Economics and Administrative Sciences, Dokuz Eylül University in the city of Izmir. The sample of the study, which has been chosen by employing the `Stratified Random Sampling Technique`, is composed of 130 students including 65 first-and 65 forth-grade students. The design of this descriptive study is a survey and the data of this survey have been collected by administering three tests developed by the researcher. The `Mann- Whitney U-test technique` and the `t-test technique` were used for the analysis of the date. The level of significance was considered as oc^.05. m
Collections