Türkçe ve yabancı dil öğretmeni yetiştiren kurumlardaki öğretmen adaylarının çağdaş dilbilim ve dil öğretim yöntemleri konularına ilişkin bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Türkçe ve yabancı dil öğretmen adaylarının 'Çağdaş Dilbilim' ve 'Dil öğretim Yöntemleri'ne ilişkin bilgi düzeylerini belirlemek ve karşılaştırmak amacı ile yapılmıştır. Bir başka anlatımla, araştırmanın amacı, Türkiye'deki Türkçe ve yabancı dil öğretmenliği eğitiminin bugünkü durumunu tartışmaya açmaktır. Araştırmanın evreni, Türkiye'deki tüm Türkçe ve yabancı dil öğretmenliği bölümlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, Dokuz Eylül Üniversitesi'ne bağlı Buca Eğitim Fakültesi kapsamındaki Türkçe ve İngilizce Öğretmenliği bölümleri oluşturmaktadır. Toplam 140 öğretmen adayının katıldığı araştırmada, ölçme aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 22 sorudan oluşan 'çoktan seçmeli sınav' kullamlmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, 'bağlantılı/bağlantısız örneklem t-testi teknikleri' nden yararlamlmış; anlamlılık düzeyi a=.05 olarak alınmıştır. Araştırmanın tüm sayımbilimsel çözümlemeleri, bilgisayar ortamında ve 'SPSS WIN 6.0' paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın ortaya çıkardığı sonuçlar şunlardır: 'Çağdaş Dilbilim' e ilişkin konularda, Türkçe öğretmen adayları ile İngilizce öğretmen adaylarının bilgi düzeyleri, sayımbilimsel olarak, birbirine eşittir. 'Dil öğretim Yöntemleri'ne ilişkin konularda ise, İngilizce öğretmen adayları, Türkçe öğretmen adaylarından, yine sayımbilimsel olarak, daha bilgili durumdadırlar. VI ABSTRACT This research was implemented as to reveal and thus to compare the knowledge level of Turkish and foreign language teacher candidates in 'Modern Linguistics' and 'Language Teaching Methods'. In other words, the purpose of the study is to discuss the current state of Turkish and foreign language teacher training in Turkey. The population of the research consists of all Turkish and Foreign Language Teacher Training Departments in Turkey; and the sample of the research was composed of the forth-year students of Turkish and English Teacher Training Departments at the Faculty of Education, Dokuz Eylül University, Izmir. 140 teacher candidates were involved in the research and a 'multiple choice test', developed by the researcher and consisted of 22 questions, was used as the assessment instrument. For the analysis of the data, 'independent/paired t- test techniques' were used. The level of significance was considered as a=.05. All the statistical analysis of the research were carried out through 'SPSS WIN 6.0' Programme. The findings of the research manifested the following conclusions: In the field of 'Modem Linguistics', knowledge levels of Turkish and English teacher candidates are statistically equal; and in 'Language Teaching Methods', English teacher candidates are, statistically, superior to Turkish teacher candidates. vu
Collections