Lojistik işletmeleri için bilişim sistemi yatırımlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet Lojistik kavramı fiziksel dağıtımda oluşan gelişmelerle ön plana çıkmıştır. Lojistik giderlerini düşürmek isteyen işletmelerin bu hizmeti dış tedarik yoluyla sağlamaları ise üretim zincirinin içinde pek çok üçüncü ve dördüncü taraf lojistik servis sağlayıcı işletmenin ve karmaşık dağıtım kanallarının oluşmasına yol açmıştır. Teknolojik gelişimlerin lojistik hizmet koluna sunduğu olanaklar oldukça fazladır. Ofis otomasyonu, etkin ve güvenilir haberleşme, EVD (Elektronik Veri Değişimi), bilgisayar ağlan, ve veri iletişimi konularında bilişim teknolojilerinin sunduğu olanakların uygulamaya konulması toplam kalite ve müşteri memnuniyeti açısından önemlidir ve sağlanan katma değer rekabetçi üstünlük sağlama açısından dikkate alınmalıdır. `Lojistik işletmeleri için Bilişim Sistemi Yatırımlarının Değerlendirilmesi` başlıklı bu tezin `işletme Lojistiğinin Gelişimi ve Üçüncü Taraf Lojistik işletmeler` isimli birinci bölümünde, işletme lojistiğinin gelişimi ve üçüncü taraf lojistik ile ilgili kavramlar incelenmiştir. `Lojistik ve Bilişim Sistemi Uygulamaları` başlıklı ikinci kısım, bilişim sistemini oluşturan unsurları ve uygulamaları incelemekte ve lojistik iş koluyla bilişim teknolojilerinin ilişkisini ortaya koymaktadır. BS uygulamalarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili kavramlar ve metotlar, `Lojistik İşletmeleri için Bilişim sistemi Yatırımlarının Değerlendirilmesi` başlıklı üçüncü kısımda incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde ömek incelemesi yapılmış, ve ele alınan lojistik servis sağlayıcı işletmenin sunduğu hizmetler, BS altyapısı ve çıktılar değerlendirilmiştir. Çalışmaya ilişkin sonuç ve öneriler de dördüncü kısım altında incelenmiştir. Abstract Logistics concept has been underlined by the developments in the physical distribution. Outsourcing logistics requirements to decrease costs has become a popular method, and this has resulted a great number of third and fourth party logistics service suppliers to take role in complex supply chains and distribution channels. Supply chain covers the period and processes from raw materials to the end users. Effective supply chain is supposed to output successful communication, documentation, data interchange and inventory follow up towards the end users. The technological developments have served a great deal to logistics service sector. Office automation, inventory control, fast and reliable communication skills, EDI (electronic data interchange), networks, data communications have resulted a value-added service provided to the customers, which must be taken into consideration in total quality management and customer satisfaction, thus a competitive advantage. The first part of this study contains information on the development of the managerial logistic, and 3PL (Third Party Logistics) service suppliers. The second part deals with IS (Information Systems) related topics and concepts. In the third part evaluation of IS investments in financial and organizational scopes is studied. In the fourth part the case study, and the model application is stated. The consequence and recommendations are, as well, stated in the fourth part of the study. VI
Collections