Bilgi yönetimi etkililiği: İzmir`deki hastaneler üzerinde görgül bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Örgütsel karar süreçlerinde içsel ve dışsal kaynaklardan gelen bilginin kullanılması zorunluluğu her türden kuruluş için yadsınamaz bir olgu olarak değerlendirilmelidir. Örgütlerin çeşitli yönetsel seviyelerinde ve farklı işlevsel alanlarında ihtiyaç duydukları bilgi miktarı, türü ve niteliklerinin belirlenmesi; daha sonra da karar süreçlerinde kullanılmak üzere yönlendirilmesi - diğer bir deyişle - bilginin yönetilmesi, sundukları hizmet ya da ürünlerin kalitesi üzerinde önemli rol oynamaktadır. Sağlık kuruluşları tarafından sunulan hizmetin doğası, bu örgütlerde bilgi yönetiminin etkili biçimde gerçekleştirilmesi zorunluluğunu daha da belirginleştirmektedir. Varlıklarını etkili biçimde sürdürmek için, giderek artan miktarlarda bilgi hacmi ile karşı karşıya olan modern örgütlerin, gelişen bilgi teknolojilerinin de yardımı ile maruz kaldıkları bilgi akışını yönetmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada, çok boyutlu bir doğaya sahip olan bilgi yönetimi olgusunun örgütsel bileşenleri açısından incelenmesi hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda, bilgi yönetimi etkililiğinin örgütsel boyutları arasında yer alan davranışsal ve yapısal öğeler, çalışmanın araştırma bölümünde örneklem kapsamına alınan hastanelerde incelenmiştir. Çalışmanın görgül safhasından elde edilen bulgular neticesinde, hastane bilgi yönetimi etkililiğinin sağlanmasında rol oynayan örgütsel öğelerin belirlenmesi mümkün olmuş ve buna bağlı olarak öneriler getirilmeye çalışılmıştır. VI ABSTRACT The use of information arising both from internal and external sources in the organizational decision processes should be deemed as an ineluctable concept for organizations of all types. Determining the quantity, quality, and type of information required at diverse managerial levels and for different functional areas of the organization and consequently conveying the information to be utilized in the decision processes - i.e. effectively managing the information - will play a major role on the overall quality of the product or service that the organization is offering. The nature of services provided by the health care organizations crystallizes the indispensability of the effective management of information for such organizations. The contemporary organizations are facing an ever-increasing volume of information. In order for the modern organizations to survive effectively, it is required that they manage the voluminous information by the support of the current information technologies. This study aims at analyzing the multidimensional concept of information management from an organizational perspective. With this aim in mind, the organizational dimensions of behavioral and structural constituents of effective information management have been surveyed at the hospitals that are included in the sample of the study's empirical phase. As a result of the findings obtained from the empirical phase of the study, the organizational factors that play role in achieving an effective hospital information management have been determined, providing the opportunity to present conclusions and suggestions. Vll
Collections