Show simple item record

dc.contributor.advisorAksulu, İkbal
dc.contributor.authorErdoğan, Murat
dc.date.accessioned2021-05-01T14:03:24Z
dc.date.available2021-05-01T14:03:24Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/555738
dc.description.abstractÖZET Hazırlanan bu çalışmada bankacılık alanında yeniden yapılandırmanın gerekliliği, dünyadan ve Türkiye'den yeniden yapılandırma örnekleri ve izlenen süreçler irdelenmiş; Türkiye'de kamu bankalarının yeniden yapılandırılması ve izlenen politikalar ortaya konulmuş ve bu sürecin Türkiye Halk Bankası'nın pazar başarısına katkılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla öncelikle birinci bölümde Türkiye'deki bankacılık sistemi irdelenip, yeniden yapılandırmayı gerekli kılan nedenler ortaya konarak, dünyadaki ve Türkiye'deki benzer uygulamalar belirtilmiştir. İkinci bölümde bankacılık sektöründe pazarlama karması ve bileşenleri incelenerek, bankaların pazara yönelik mevcut yapısı ve ürün/hizmet çeşitliliği ortaya konmuş, tutundurma çabalan ve fiyatlama kriterleri incelenmiştir. Ayrıca bu bölümde müşteri ilişkileri yönetimine değinilmiş ve bankacılık örneklerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde Türkiye Halk Bankası 'nda yeniden yapılandırma öncesi pazarlama anlayışı ile bu süreçte değişen pazarlama anlayışı ve uygulamalar ele alınmıştır. Gerek ürün çeşitleri, gerekse fiyatlama örnekleri verilmiş; organizasyon yapısı ve yer seçimi konularında yeniden yapılandırma sürecindeki uygulamalara yer verilerek, tutundurma çalışmaları ortaya konmuştur. Dördüncü bölümde Türkiye Halk Bankası'nda yeniden yapılandırma sürecinin pazar başarısına katkıları ortaya konulmaya çalışılmıştır. İlk olarak fınansal verilerle banka performansının izlenen süreçteki etkinliği araştırılmıştır; ikinci olarak da anket çalışmasıyla söz konusu yeniden yapılandırmanın mevcut müşteriler tarafından nasıl algılandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Sonuç bölümünde gerek firmanın pazara yönelik yapılanması, gerek yeniden yapılandırma sürecindeki performansı ve gerekse müşteri anketinden çıkan sonuçlar değerlendirilerek; elde edilen bilgiler ışığında görülen eksiklikler ve önerilere yer verilmiştir. VI
dc.description.abstractABSTRACT This thesis explains the necessary of bank restructuring and the samples of reorganization from Turkey and the world. The restructure of state bank in Turkey and. the methods of restructure is investigated in it. The first part of thesis includes the researchment of bank system and reasons of bank restructuring in Turkey. Then, similar practices between Turkey and the world in the bank restructuring is showed at the same section. In the second part of thesis, marketing functions in banking, marketing organizations and product groups, promotion and pricing is searched. It is showed the samples of banking and customer management relationship in this part. The idea of marketing concept in Halkbank before the bank restructuring is explain in the third section. The samples of product groups and pricing is given, the structure of marketing organization is searched during bank restructuring in this part. In the fourth part of this thesis, the performance of bank investigated with financial accounts, and then the questions of polls are answered by the bank customers, then their approaches are searched in to bank restructuring. At the last section, marketing organization and performance of bank and the results of polls are examined. Therefore, some advices are given according to these investigations. VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeniden yapılandırma sürecinde Türkiye Halk Bankası`nda değişen pazarlama anlayışı ve uygulamaları
dc.title.alternativeThe Practise and marketining concept during the restructuring at Türkiye Halk Bankası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTürkiye Halk Bank
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmBanking system
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.subject.ytmRestructuring
dc.identifier.yokid136894
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid130206
dc.description.pages226
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess