Limanlarda gemi operasyonları yönetimi: Kuzey Ege Limanı uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Limanlar, deniz ulaşım sistemi ile kara ulaşım sisteminin kesişim noktasındadır. Yüklerin taşıma modları arasında aktarımların yapıldığı, işlendiği ve depolandığı merkezlerdir. Liman hizmetlerinde yükün tahliyesi, yüklenmesi ve depolanması temel hizmettir. Kılavuzluk, haberleşme, yakıt/kumanya tedariki, liman devleti kontrolü, atık alınması ve hinterlanda yük transferi ise limanla temas halinde olan kurum ve kuruluşların verdikleri hizmetler olup temel hizmetin belirleyici unsurlarıdır. Limanlarda gemi operasyonları süresince ana amaç geminin yada gemilerin minimum zamanda ve emniyetli şekilde elleçlenmesidir, çünkü yapılan araştırmalar günümüz deniz taşımacılığında gemilerin en çok vakit kaybına limanlardaki operasyonları sırasmda maruz kaldıklarını göstermektedir. Bu vakit kaybının da telafisi sağlanamamaktadır. Ancak etkin bir yönetim ile bu zaman minimize edilebilmektedir. Limanların etkili ve verimli çalışması yer seçiminden başlamak üzere, planlama, inşaat ve işletme aşamasında doğru karar vermek ve verilen kararları doğru uygulamayı gerektirmektedir. Bu bağlamda liman operasyonları işletme kadar dizayn safhasında da ön plana çıkmaktadır. Talebin mevcut durumu ve talepte beklenen değişiklikler liman yeri ve özelliklerinin belirlenmesinde etkili bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada, öncelikli olarak limanlarda gemi operasyonlarını etkileyen alt ve üst yapıların neler olduğu genel liman bilgisi üe verilmeye çalışılmıştır. Daha sonra limanlarda gemilere verilen hizmetler incelenmiştir. Liman ve liman hizmetlerine yönetim boyutu ile değinilmiş ve gemi Voperasyonlannda yer alan liman çalışanlarının görev ve sorumlulukları verilmiştir. Son olarak ise bu bilgiler ışığında önümüzdeki yıllarda inşaatma başlanması planlanan Kuzey Ege Limanın gemi operasyonları yönünden temel fiziksel ö zelliklerinin simülasyon programının tüm çıkış datalarını göz önüne alındığında 9 adet rıhtıma ve toplam rıhtım uzunluğunun da 4950 metre olması gerektiği belirlenmiştir. VI ABSTRACT Ports are the intersection point between the sea transportation system and the other transportation systems. Ports are the centers that cargoes are processed, stored and transferred to another transportion modes. Discharging, loading and storing are the main services in port services. The components of determining the main services of the ports are pilotage, communication, ship chandling, bunkering, port state control, garbage and transfering of cargo to hinterland are the services that provided by the organizations that get in touch with ports. Handling the ship or ships safety and at the niinimum time is the main aim in ship operations at ports, because investigations shows that nowadays ships loose most of their time during operations in ports at sea transportation. Only by the effective management the losed time can be minimized. Effective and poductive working of a ports depends on making good decision and appling the good decisions while selecting of place, planning, building and managing of ports. By the way port operations become a matter of primary importance at the design stage as managing. Determining the place and the properties of a port is related to the condtion of demand and expected deviations on demand. In this paper, firstly general port information and infrastructure, superstructure of the ports affecting ship operations are tried to be given. After the services given to the vessels at ports are researched. Ports and port services are mentioned by the management point of view and duty, responsibilties of employees in ship operations are given. VIIFinally, 9 berths and 4950 meters lenght of the beths are determined as the basic physical properties of Kuzey Ege Limanı which is going to be build recently according to the all outputs of simulation program and by ship operations the point of view. VIII
Collections