Hâşimi Emîr Osman Dîvançesi (Metin-muhtevâ-tahlil)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada biz, Hâşimî (Emîr Osman)'nin Dîvançesi'nin tenkitli metnini vererek şiirlerinin dînî-tasavvufî açıdan tahlilini yapmaya çalıştık. Giriş bölümünde Hâşimî ve eserleri üzerinde yapılan çalışmalardan bahsedilmiş, mahlas benzerliklerinden dolayı çıkan karışıklıklar giderilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, Dîvançe nüshalarında bulunan şiirlerin kimlere ait olduğu konusunda karşılaşılan problemlere yer verilmiştir. Hâşimî'nin ve Dîvançesi'nin anlaşılabilmesi için şâirimizin yaşadığı dönemden bahsedilerek, hayatı, tarîkatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Dîvançe şekil, edebî sanatlar ve nazım türleri yönünden incelenmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde, Dîvançe' de yer alan dînî ve tasavvufî kavramlar tahlil edilmiştir. Üçüncü bölümde, Dîvançe'nin tenkitli metni ile Dîvançe nüshalarında bulunmakla birlikte, başka şairlere ait olan ya da olma ihtimali bulunan şiirlere yer verilmiştir. iv In this study, the aim was to analyze poems of Hasimi (Emîr Osman) from the Sûfism point of view by giving the cririqued text of Dîvânçe. In the Introduction, studies on Hasimi and his work are discussed and mix-ups due to mahlas similiraties were clarified. Moreover, identitiy problems about the poets of work found in the copies of Dîvânçe were included. His life, Sufi order and information on his work were presented along with features of the time period that he lived in to beter undertsand Hasimi and Dîvânçe. The Dîvânçe was studied in terms of structure, literature art and types of verse. Religious and Sûfî concepts encountered in the Dîvânçe are analyzed in Chapter Two. Chapter Three includes the critiqued text of Dîvânçe and poems of other poets or poems possibly that are of other poets.
Collections