Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin duygusal yüz ifadelerini tanıma becerileri ve öğretimin öğrencilerin becerilerini geliştirmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V ÖZET Bu çalışma, 2001-2002 öğretim yılında, Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu' unun, klinik deneyimi olmayan birinci sınıf öğrencileri ile, klinik deneyimi olan dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal yüz ifadelerini tanıma düzeylerini belirlemek ve duygusal yüz ifadelerini tanıma becerisi üzerine bu konuda yapılan öğretimin etkinliğini değerlendirmek amacı ile, tanımlayıcı ve öntest- sontest kontrol gruplu deneme modeli ile yan deneysel olarak yapılmıştır. Araştırmaya birinci ve dördüncü sınıflarda öğrenimlerini sürdüren toplam 1 60 öğrenci alınmıştır. Veriler, 80' i deney ve 80' i kontrol grubunda yer alan öğrencilerden soru formu ve Dökmen tarafından geliştirilen `Duygusal Yüz İfadelerini Teşhis Testi` aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik hesaplamalar, t testi, Kruskal Vallis varyans analizi, korelasyon testi ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Çalışmada, birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal yüz ifadelerini anlama becerileri arasında anlamlı fark olmadığı (p>0.05) bulunmuştur. Öğretim yapılan deney grubu ile, öğretim yapılmayan kontrol grubu öğrencilerinin sontest puan ortalamaları arasında ileri düzeyde ve deney grubu lehine fark olduğu (pO.001) belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubunda bulunan öğrencilerin öntest puan ortalamaları ile sontest puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak önemli ölçüde anlamlı iken (p<0001), kontrol grubunda bu fark anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Bu çalışmanın sonuçlan doğrultusunda, hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin duygusal yüz ifadelerini tanıma becerilerini geliştirmek için eğitim programında konuya yeterince yer verilmesi gerektiği önerilebilir. VI SUMMARY Recognizing Skills Of Emotional Facial Expressions Of The Students Of School Of Nursing And The Effect Of Teaching On The Improvement Of Students' Skills This study was carried out with the aim of detennining levels of recognizing emotional facial expressions of the fourth class students having clinical experience and the first class students without having clinical experience and to evaluate the effectiveness of education carried out on the recognize of emotional fecial expressions in Atatürk University School of Nursing. The research was carried as descriptive and pretest-posttest experiment model with control group, and semi-experimental. One hundred sixty students attending to their educations at the first and fourth classes of Atatürk University School of Nursing in the academic year of 2000-2001 were included in the study. The data were obtained from the students whose 80 from control group and the other 80 from experiment group by means of `Emotional Facial Expressions Recognition Test` developed by Dökmen and question form. In the evaluation of the data, percentage calculations, t test, Kruskal Wallis variance analysis, correlation test and Mann Whitney-U test were used. According to the results obtained from the study, there wasnt statistically significant difference among score means of Emotional Facial Expressions Identification Test of the first and fourth class students (p>0.05). It was determined that there was statistically significant difference in favour of experiment group in advanced level between experiment group and post test score means of control group's students (pO.001). In addition, there was no statistically significant difference in control group (p>0.05) while
Collections