Mükemmeliyetçiliğin iş performansına etkisi : İstanbul ili uluslararası zincir otel işletmelerinde çalışan orta kademe mutfak yöneticileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, orta kademe mutfak yöneticileri örnekleminde, mükemmeliyetçilik ve iş performansı arasındaki etkileşimi incelemektir. Mutfak örgütlerinde çalışan orta kademe yöneticilerin iş yaşamında kendilerini yeterli görmeme, kendilerine yüksek standartlar belirleme, başkalarına yönelik mükemmeliyetçi tutumlar ile başkalarında dayatılan mükemmeliyetçi tutumların bireysel iş performanslarını etkilediği varsayılarak ortaya çıkarılan hipotezler, yazında yapılan çalışmalarla desteklenmiş ve analiz edilmiştir.Mükemmeliyetçilik ve iş performansı, psikoloji bilimi araştırmacılarının son yıllarda üzerinde çok fazla ve nitelikli çalışmalar ile ortaya koyduğu çok boyutlu bir kavramLARdır. Ancak mükemmeliyetçiliğin çalışma yaşamında yarattığı etkilerin araştırılmasına yönelik çalışmalar oldukça azdır. Bu çalışma mükemmeliyeçiliğin iş yaşamında ve iş performansında etkili olduğu varsayımına dayanarak turizm işletmeciliği ve yönetim alanlarında ilk olma özelliğini taşımaktadır.Sosyal psikoloji ve örgütsel davranış araştırmacıları tarafında sıklıkla irdelenen bireysel iş performansı kavramı ile mükemmeliyetçilik olgusu arasındaki etkileşimler Türkiye şartlarında irdelenmiştir. Yargısal örnekleme ve anket yönetiminin kullanıldığı çalışma otel örgütlerinde çalışan orta kademe mutfak yöneticileri örnekleminde uygulanmıştır.Çalışmanın en önemli bulgusu ?mükemmeliyetçi beklentiler? adı altında yeni bir faktöre ulaşılmış olmasıdır. Çalışmanın sonıucunda, orta kademe mutfak yöneticilerinin mükemmeliyeçilik beklentileri ve başkalarına yönelik mükemmeliyetçiliklerinin görev ve kurumsal performansları üzerinde olumlu etkileri olduğu ancak değişkenlerin arasındaki etkileşimin düşük olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bulgular bu bağlamda çalışmanın sonunda tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Mükemmeliyetçilik, İş Performansı, Mutfak Yöneticileri The purpose of this study is to analyze the interaction between perfectionism and job performance in kitchens with the sampling of middle level managers. The hypothesis have been revealed assuming that the job performance of middle managers in a kitchen area has been affected due to perceiving themselves unqualified, setting themselves very high standards, having perfectionist attitudes towards others and the same attitudes imposed on others. These hypothesis have also been analyzed and supported by the literature.Perfectionism and job performance are multi-dimensional concepts that have been displayed in recent years by the psychology scholars via many qualified studies. Nevertheless, there is a limited number of research on the affects of perfectionism on work life and job performance, in this sense it can be considered as the initial unique study in tourism administration and management.The interaction between the job performance concept and perfectionism that have been frequently revealed by the social psychology researchers and organizational behavior scholars, is studied by putting major emphasis on the case of Turkey specifically. In this perspective, judgemental sampling and survey management techniques have been used and applied on middle managers in hotel kitchen areas.The remarkable finding derived from this study is that a new factor has been reached under the name of ?perfectionistic expectations?. Research findings clearly imply that; kitchen area middle managers? perfectionistic expectations and other oriented perfectionism have effects on task and institutional performance yet it has also been found that the interaction among variables are low. In the concluding part of the thesis, the findings are discussed in more details.Keywords: Perfectionism, Job Performance, Kitchen Area Managers.
Collections