Üçüncü parti lojistik hizmetleri: Türkiye`de bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birçok sektörde her geçen gün artan rekabet ile birlikte azalan karlılıklar karşısında firmaların hayatta kalma mücadeleleri zorlaşmaktadır. Bu durum firmaların maliyet unsurlarını derinlemesine incelemelerine ve mümkün olabildiğince yalın ve firesiz bir üretim veya hizmet sunumu sağlama ihtiyacı doğurmaktadır. Daha az maliyetin, üretim veya hizmet sunumunun her adımında daha fazla uzmanlık ve ek maliyet unsurlarından arınma anlamına gelmesi gerçeği, firmaları dış kaynak kullanımına yönlendirmektedir.Firmaların hayatlarını sürdürdüğü coğrafyanın her geçen gün büyümesi, ham madde ve girdilerin üretim veya hizmet sunumundan uzakta ve birbirlerinden bağımsız yapıda olmaları, tedarik ve dağıtım yönetiminde üst düzey uzmanlık ihtiyacını açığa çıkarmaktadır. Tedarik zincirinde karşılaşılan bu ihtiyaç tedarik zinciri yönetimi ve lojistik hizmetlerde dış kaynak kullanımını kritik düzeyde önemli hale getirmiştir. Türkiye'de otomotiv yedek parça dağıtımı üzerine yapılan araştırmanın temellendirilmesi için tez içeriğinde, birinci bölümde tedarik zinciri genel kavramları tanımlanmış ve lojistik kavramı ile bütünleştirilmiştir. İkinci bölümde dış kaynak kullanımı, tedarikçi seçim süreci ve lojistik sektöründe dış kaynak kullanımı incelenmiştir. Araştırma kısmında ise Türkiye'de Otomotiv yan sanayinde, üretici veya ithalatçı seviyesinden, perakende satış noktası seviyesine kadar olan ürün tedarik zinciri unsurları incelenmiştir. Bu araştırma ile tedarik zinciri, lojistik faaliyetler ve sektörel gereksinimler irdelenerek dağıtım model önerileri, ihtiyaçlar ve beklentiler belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Lojistik, Üçüncü Parti Lojistik, Dış Kaynak Kullanımı, Tedarik Zinciri Yönetimi, Otomotiv Yan Sanayi Companies in many sectors are suffering from decreasing profit margins as a result of increased competition. Because of this situation, organizations are working intimately on cost drivers to reduce extra costs, wastes in production to implement a lean process for their service offerings or products. Low cost production or service offer means excellence on core competencies and cut into extra cost elements which brings outsourcing up for discussion. Companies are widening their commercial geography both on sourcing and customer side with a variety of selections and distinct characteristics which increase the importance of a top level supply chain management. This necessity makes crucial to outsource supply chain management and logistics activities in order meet their expectations.In this thesis, supply chain management and logistics terms are defined and integrated in the first section to create a ground for the research on automotive aftermarket, spare part distribution. In the second section, outsourcing in theory, decision making process for supplier selection and outsourcing in logistics are defined. In the research section, all supply chain elements in automotive spare part distribution in Turkey - from producers to retailers - are examined. As a result of that research, supply chain structure defined, logistics activities and sector necessities are addressed and suggestions made for distribution channel with defining characteristics.Keywords: Logistics, Third Party Logistics, Outsourcing, Supply Chain Management, Automotive Aftermarket.
Collections