Hemşirelerin problem çözme becerilerinin araştırılması: Bir hastane uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık sektörü; gerek örgüt yapısı açısından gerekse çalışanlar ve hizmet faktörleri açısından diğer sektörlere kıyasla farklı bir yapıya sahiptir. Bu farklılık sağlık sektöründe koşulların daha değişken olmasını beraberinde getirmekte, bu değişkenlik de problemlerle sürekli olarak mücadele edilmesini gerektirmektedir. Kaliteli bir sağlık hizmeti için sağlık sektörünün tüm çalışanlarının sürece katkıda bulunması şarttır. Bu nedenle bu sektörün temel çalışanlarından biri olan hemşirelerin problem çözme becerilerinin iyi olması gerekmektedir. Çalışanların problem çözme becerilerine ilişkin bilgi sahibi olunması, sağlık kuruluşlarının sundukları hizmeti planlamasında, yönetmesinde, kontrol etmesinde ve iyileştirmesinde önem arz etmektedir. Bu nedenle bu kuruluşların çalışanlarının problem çözme becerileri üzerinde çalışma yapmaları gerekmektedir.Bu çalışmada, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi'nde görev yapmakta olan hemşirelerin problem çözme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Böylece bu kurumda sağlık hizmetinin önemli bir parçası olan hemşirelerin bu konudaki durumu saptanarak, bu bilgi sunulan hizmetin daha iyi hale getirilmesi için kullanılabilecektir.Araştırmaya ilişkin veriler Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen `Problem Çözme Envanteri` kullanılarak elde edilmiş ve istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Sonuçta Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi'nde görev yapan hemşirelerin problem çözme beceri düzeylerini genel olarak yüksek olduğu; problem çözme becerilerinin cinsiyete, medeni duruma, eğitim düzeyine göre farklılaşmadığı; fakat görev yapılan birim, pozisyon, problem çözme eğitimi alma, problem çözmede yardım alınan kişi açısından bakıldığında problem çözme beceri düzeylerinin farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca hemşirelerin yaşı, kıdem yılı ve yöneticilik yapma süresi arttıkça da problem çözme becerilerinin iyileştiği bulunmuştur. Healthcare sector, compared to other sectors, has a different structure in organization structure, employees, and service factors aspects. This difference comes with more variable conditions in healthcare sector and this variability necessitates a continuous struggle with problems. For a quality healtcare service, it is obliged for all employees to contribute the process. Hence, nurses, who are essential employees for healtcare sector, should have good problem solving skills.It is important for healtcare institutions to know about problem solving skills of their employees to plan, manage, control, and improve the service provided. Therefore studies should be made to identify problem solving skills of employees in these institutions.In this study, it is aimed to identify the problem solving skills of nurses working in Dokuz Eylül Üniversitesi Hospital. Thus, current status of problem solving skills of nurses, who are an important part of the healthcare service, can be determined and used to improve the service provided in this institution.Data related to the study are collected using `Problem Solving Inventory` scale developed by Heppner and Petersen (1982), and analysed using statistical analyses. Consequently, it is found out that the problem solving skill levels of nurses working in Dokuz Eylül Üniversitesi Hospital are generally considered high, and these skills do not differentiate with gender, maritial status, and level of education variables; but differentiate with variables of assigned unit, position, status of problem solving training, and the person who the nurses asks for help in problem solving. Also it is determined that increases in age, working years, and years as a executive also result in better problem solving skills of nurses.
Collections