Manisa Celal Bayar Üniversitesi EBYS geçiş süreci ve iş süreçlerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nde kullanılan Elektronik Belge Yönetim Sistemi'ne (EBYS) geçiş sürecini açıklamak ve önceki durum ile mevcut durum karşılaştırması yaparak bu değişimin iş süreçlerine etkisini araştırmaktır. Önceki durum; fiziksel ortamda hazırlanıp onaya sunulan belgeleri; mevcut durum ise EBYS içerisinden hazırlanıp onaya sunulan belgeleri ve iş takibinin yine EBYS içerisinden yapıldığı durumu ifade eder. Tez kapsamında, `Geçiş Süreci` elektronik belge yönetim sistemi kullanımına başlanmasından önceki hazırlık süreci olarak tanımlanmıştır. Süreç boyunca Kurumda yapılan çalışmalar, yürütülen işler ve düzenlemeler incelenmiştir. Geçiş sürecinde karşılaşılan zorluklar tespit edilmiş ve bu zorluklara karşı üretilen çözümler belirtilmiştir. EBYS geçiş süreci 2015 yılı Ağustos ayında başlamış, 04 Ocak 2016 tarihinde uygulamaya geçilmesi ile son bulmuştur. Yaklaşık 5 ay süren geçiş sürecinde, kurum hiyerarşik organizasyon yapısı yeniden düzenlenmiş, kullanıcı tanımları ve yetkilendirme işlemleri yapılmış, kullanıcı eğitimleri tamamlanmış ve elektronik imza çalışmaları yürütülmüştür. Elektronik Belge Yönetim Sistemine geçilmesi ile süreçlerde yaşanan değişikliği Üniversite personelinin gözünden ölçmek için anket çalışması hazırlanmıştır. Anket, 18 ve 17 adet tutum cümlesinden oluşmakta olup, cevaplar likert tipi ile 1 ila 5 arasında dereceleme ölçeği olarak düzenlenmiştir. 1 puan `Kesinlikle Katılmıyorum`u ifade ederken, 5 puan `Kesinlikle Katılıyorum`u ifade etmektedir. 2 farklı soru tipi içeren 2 çeşit anket; 23 adet idari amir olarak görev yapan personele ve 58 adet idari personele uygulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Elektronik Belge Yönetim Sistemi, Geçiş Süreci, İş Süreci, E-İmza, E-Belge. The aim of this thesis is to explain the transition process to Manisa Celal Bayar University (MCBU) Electronic Record Management System (ERMS) and compare the current situation with the previous situation and investigate the effects of this change on business process. The previous situation refes to the documents prepared and presented to the physical environment. The present situation refers to The present situation refers to the documents prepared and presented to the ERMS and the situation that the job follow-up is made from within ERMS. In this thesis, `Transition Process` is defined as the preparation process before using electronic record management system. During the transition process the studies, works and arrangements carried out in the University are examined. Difficulties encountered during this process are identified and solutions are produced against these difficulties. The transition process to electronic records management system starts on August 2015 and ends on January 4th 2016. In the transition period of about 5 months, the hierarchical organizational structure of the institution is rearranged, user definitions and authorization procedures are made, user training is completed and electronic signature studies are carried out. A survey is prepared to measure the changes in the business processes of the University from the eye of the users through the transition to the ERMS. The survey has 17 propositions and the answers are arranged through Likert type scale between 1 and 5. 1 refers to `Strongly Disagree` while 5 refers to `Strongly Agree`. 2 types of the survey including 2 different proposition types are applied 23 administrative manager and 58 administrative staff. Keywords: Electronic Record Management System, Transition Process, Business Process, Electronic Signature, E-Sign, E-Record.
Collections