Meslek yüksek okulu muhasebe ve vergi uygulamaları bölümü öğrencilerinin staj uygulamalarının verimliliği ve muhasebe eğitimine katkısının incelenmesi; Uludağ Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans TeziMeslek Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Bölümü Öğrencilerinin Staj Uygulamalarının Verimliliği ve Muhasebe Eğitimine Katkısının İncelenmesi; Uludağ Üniversitesi Örneği Rahime ERGÜN YILDIRIMDokuz Eylül ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsüİşletme Anabilim DalıMuhasebe ProgramıKüreselleşme ve bunun muhasebe alanı üzerindeki etkisi ile işletmeye ait bilgileri doğru, kaliteli eksiksiz bir şekilde ortaya koyabilen, analiz ve yorumlama yeteneğine sahip muhasebe elemanlarına ihtiyaç vardır. Amacı piyasalara nitelikli ara eleman yetiştirmek olan meslek yüksekokullarında muhasebe mesleği ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programlarında verilmektedir. Muhasebe eğitiminin istenilen düzeyde olabilmesi için öğrencilere muhasebe teorik bilgilerle beraber uygulamaya yönelik bilgi ve becerilerin de kazandırılması gerekir. Çalışma hayatına adapte olmak ve mesleği alanında deneyim sahibi olmak açısından stajın muhasebe eğitiminde önemi büyüktür.Bu çalışma ile meslek yüksekokullarının muhasebe ve vergi bölümü öğrencilerinin staj uygulamalarının verimliliği ve muhasebe eğitimine katkısı ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma için gerekli veriler Uludağ Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksekokullarında ön lisans öğrenimi gören Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı ikinci sınıf öğrencilerine uygulanan anket formu yardımı ile elde edilmiştir. Araştırma verileri SPSS20.0istatistik programı ile analiz edilmiş ve zorunlu staj uygulamasında karşılaşılan aksaklıklara rağmen muhasebe eğitimi üzerinde olumlu katkısı olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Muhasebe Eğitimi, Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı, Zorunlu Staj. ABSTRACTMaster's ThesisThe Study of the Efficiency of Training Course and Contribution on Accounting Education in Vocational High School of Department of Accounting and Tax Applications; The Example of Uludağ UniversityRahime ERGÜN YILDIRIMDokuz Eylül UniversityGraduate School of Social SciencesDepartment of Business AdministrationAccounting ProgramThere is a need for accaunting staff, capable of analyzing and interprenting the business information in a complete, accurate and high-quality manner with globalization and its impat on the accounting field. Theoretical and practical know lenge and skills related to the accounting in vocational high schools whose aim is to train qualified inter mediote staff in the markets are gained in Accounting and Tax Applications Programs. The achievement of the purpose of accounting education depends on the students to gain knowledge about accounting theory as well as applicable information and skills. Therefore, the intership is an important part of the training in order to adapt to work life and gain professional experience.Whit this study, the efficiency of the internship proctices of the students of accounting and tax department of vocotional high schools and their contribution to vocotional high schools and their contribution to accounting educetion were tried to be measured. The data dequried for the research were obtaıned through a questionnoire applied to the second year students of Accounting and Tax Applicotions program in vocational schools affiliated to Bursa Uludağ University. The research data were anolyzed with SPSS20.0 statistical program and it was concluded that despite the problems, contribution on accounting education.Keywords: Accounting Education, Vocational High School, Accounting And Tax Applications, Training Course.
Collections