Türkiye`de dijital bankacılık sistemi ve gelişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilişim teknolojileri ve elektronik ticaretin gelişimi ile birlikte finansal sistemi oluşturan aktörleri kapsayan dijital dönüşüm, özellikle fon talep eden birimler ile fon arz eden birimleri karşılaştırarak her iki tarafın da ihtiyaçlarını giderip refah düzeylerinin artmasına ve sonuç olarak ekonominin gelişmesine katkı sağlayan bankacılık sektörü üzerinde etkisini göstermiştir. Yoğun rekabet ortamının hâkim olduğu sektörde verimlilik ve hız artışı sağlayarak müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı amaçlayan bankalar iş yapış şekillerini ve stratejilerini bu doğrultuda değiştirmektedirler. İnternet teknolojisinin gelişmesi, akıllı telefon, tablet ve bilgisayar kullanımının yaygınlaşması alternatif dağıtım kanalları ve finansal ürünlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bankalar müşterilerine sadece şube kanalından hizmet sunabiliyorken teknolojik gelişmeler ile dijital, internet ve mobil kanallardan da hizmet verebilir hale gelmiştir. Bu hizmetler sayesinde banka, müşterilerine şubeye ihtiyaç kalmadan birçok hizmeti istediği zaman ve istediği yerde kendi başlarına yapabilme imkânı sunmuştur. Ayrıca, dijital bankacılık uygulamaları ile müşteri olmak için şubeye gitmeye dahi gerek kalmaksızın ürün ve hizmetler müşterilere sunulabilir hale getirilmiş ve maliyet avantajı ile masrafsız bankacılık işlemleri yapabilme olanağı sağlanmıştır. Bu çalışmada, birinci bölümde bankanın tanımı, ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi ile banka türlerine yer verilmiştir. İkinci bölümde ise dijital bankacılık kavramı gelişimi, avantaj ve dezavantajları ile birlikte incelenmiş, alternatif dağıtım kanalları ile ilgili veriler paylaşılmıştır. Son bölümde, Türkiye'deki dijital bankacılık sistemi gelişimi, veri ve analizleri ile Türkiye'deki dijital bankacılık uygulama örneklerine yer verilmiştir. Bu çalışma, dijital bankacılığın Türkiye'deki var olan durumunu veriler eşliğinde ortaya koymayı amaçlamaktadır. With the development of information technologies and electronic commerce, a digital transformation process involving all the actors of the financial system has been experienced and banks, which are one of the important actors of this system have also been involved in this process. The banks aiming to maximize customer satisfaction in the highly competitive banking sector are changing their operating methods and strategies for this purpose. The developments in internet technology and the widespread use of smartphones, tablets and computers have led to the emergence of alternative distribution channels. While banks were able to provide services only through branch channels in the past, thanks to technological developments, it has become able to provide services through digital, internet and mobile channels now. Thanks to these services, banks have provided customers with the opportunity to do many services on their own, whenever and wherever they want, without the need for a branch. In addition, with the help of digital banking applications, the products and services were made available to customers without even having to go to the branch, and the opportunity to conduct inexpensive banking transactions with cost advantages was provided. In the first part of this study, the definition, emergence and historical development of the bank and the types of banks are given. In the second part, the development of the concept of digital banking is examined together with its advantages and disadvantages and data on alternative distribution channels are shared. In the last chapter, the development of digital banking system in Turkey, with data and analysis of digital banking applications were examined. This study aims to reveal the status of digital banking in Turkey with related data.
Collections