Ebu`l Ferec Isfahani`nin `Kitabu`l-Eğani` adlı eseri ve bu eserde geçen müzik terimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI.Yüzyıl ile XI.Yüzyıl arasında, matematik, geometri, astronomi gibi bilimsel çalışmalara ek olarak,bu süre içinde islam coğrafyasındaki kültürel çeşitlilik, özellikle müzik açısından gelişme için zemin hazırlamıştır. Türk müzik teorilerinin temel kuralarınınoluşması, Kindi ve Farabi gibi filozofların ortaya çıkışları ve eserlini te'lif etmeleri ile aynı dönemdedir. Yine aynı dönemde yaşayan ve ömrünün son elli (50) yılını`Kitabu'l-Eğani` adlı eserini yazmakla geçiren Ebu'l-Ferec ISFAHANÎ de sürece önemli katkı sağlayan bir kişidir. Çalışmamızda, yazdığı eserle yaklaşık dört asırlık arap şiir ve müzik tarihinin en önemli kaynaklardan birini teşkil eden Isfahani ve kitabı `Kitabu'l-Eğani`yi günümüz müzik çevrelerine tanıtmayı, eserde geçen müzik terimleri ve tanımlarını tesbit etmeyi amaç edindik. Asırlardır icra edilen Türk Müziği'nin kuramlarının oluşum sürecindeki kültürel etkileşimi, özelikle Horasanlı müzisyenlerin bölgeye göçleriyle Türk müzik kültürünün başta Arap müziğine ve diğer müzik türlerine etkisini ortaya koymaya çalıştık. Bu konuda karşımıza çıkan en önemli kaynaklardan biri de Kitabu'l-Eğani idi. Bu eser, Arap müzik tarihini yansıtması açısından günümüze kadar gelebilmiş en kapsamlı ve nadir eserdir. Çalışmamızı, Ebu'l-Ferec Isfahani ve Kitabul Eğani adlı eseri ile bu eserde geçen müzik terimleri ile sınırlı tuttuk. In addition to scientific studies such as Islamic geography, mathematics, geometry and astronomy between the VI. century and the XI. In this period of time, cultural diversity in the Islamic geography has prepared the ground for development, especially in terms of music. The discovery of the body of Turkish music theories, the emergence of philosophers such as Kindi and Farabi, and their accompanying works are also at the same time. Ebu`l-Ferec ISFAHANI, who lived in the same period and spent the last fifty (50) years of his life writing 'Kitabu'l-Eğani`, is an important contributor to the process. In our study, we aimed to introduce Isfahani and his book Kitabu'l-Eğani, which constitute the most important source of nearly four centuries of Arabic poetry and music history, and to determine the music terms and definitions mentioned in the work. We have tried to reveal the effects of Turkish music culture on Arab music and other music genres with the cultural interaction of Turkish Music which has been performed for centuries. Kitabu'l-Eğani was one of the most important sources in this respect. This work is the most comprehensive and rare work that has survived to present the history of Arab music. We limited our work to Ebu'l-Ferec Isfahani and his book Kitabul Eğani with the terms of the music mentioned in this work.
Collections