Öğretmenler için interaktif test geliştirme platformu uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgisayarların eğitime entegre edilmesinin önemi ülkemizde de dünyanın teknoloji anlamında önde giden ülkeleriyle neredeyse eş zamanlı olarak kavranmıştır. Başta Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) olmak üzere bir çok devlet kuruluşu ve özel sektörün katkılarıyla Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE)'in ülke çapında yaygınlaştırılması yönünde çaba gösterilmiş ve aynı çaba hala gösterilmeye devam edilmektedir. Bu kapsamda yürütülen projelerin büyük bir kısmının başarı kaydetmiş olmasına rağmen, ilgili projeleri başlatmadan önce uygulamada bir takım sıkıntıların ortaya çıkabileceği gerçeği göz önünde bulundurulmamış; bu yüzden de bir çoğu iyi planlamayla önlenebilecek olmasına rağmen, bu sıkıntılar sebebiyle malesef ülkemizde bugün çok daha iyi noktalarda olabilecek BDE emekleme süreciden günümüz imkanlarıyla bile yavaş yavaş çıkabilecek duruma gelmektedir.Bu çalışmada, bilgi teknolojileri okur-yazarı olan her öğretmenin İnternet üzerindeki birtakım kaynaklardan elde edilebileceği yardımcı yazılımlar ve sistemlerle oluşturabileceği ve BDE'de kullanılabilecek bir yapı oluşturulmuş ve tanıtılmıştır. İlgili sistemin İngilizce dersi başta olmak üzere öğretimindeki kullanımı tartışılmıştır. Çalışmada ayrıca, BDE'ye geçişteki tarihsel süreç ve bu süreçteki uygulamalardaki bazı aksaklıkların yanı sıra, iyi örnekler üzerinde de durulmuştur. Ülkemizde MEB tarafıdan yürütülen çalışmalardan bir çok örnek incelenerek, elde edilen veriler ışığında öğretmenlerimizin BDE uygulamaları konusudaki tutumları ve ihtiyaçlarını gösteren çalışmalar incelenmiş ve neredeyse ek maliyet gerektirmeyen yazılım ve donanım ürünleri kullanılarak öğretmenlerin bilgisayarlarına kolayca kurup, derslerinde verimli bir şekilde kullanabilecekleri bir Alıştırma / Test Sistemi oluşturulmuştur. İlgili sistemin uygulamadaki verimi ve öğretmenlerin düşünceleri tartışılmıştır. Sistemin tüm kurulum basamaklarını gösteren açıklamalar da çalışmaya dahil edilmiştir. The significance of the process of integrating computers into teaching by the Turkish was realised and tried to be put into practise took place exactly the same time and started almost simultaneously with the developed countries. The strive for spreading computer aided teaching has been backed up both by goverment and non-goverment foundations with the leadership of the Turkish Ministry of Education. Although most of the steps of the projects worked out smoothly, some did fail to reveal signs of success due to several reasons which actually could have been predicted and over come easily.In this study, the historical developments of Computer Assisted Learning and some of the problems of spreading the use of computers faced in Turkey stipulated above have been examined in detail. In order to form the whole picture of Computer Assisted Teaching in Turkey, several researches conducted by the Ministry of Education and the Instute of Statistics of Turkey were analysed and speculated. As a result of it, considering the current average computer and hardware possibilities of most of the schools located in Turkey, a cost effective and user-friendly teaching / testing system is developed. The related system was designed to be easily configured by the teachers with an average level of computer literacy and could be used both to teach and to test the items taught. A group of volunteer teachers were trained both to install the system on computers and author their own tailored computer assisted teaching material. After the application of their self-made computer assisted lessons in their maintream teaching, opinions of all were shared and discussed in detail. For the convinience of those who are interested in the system, all the installation steps are enclosed.
Collections