Avukatların bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma durumlarının ve e-öğrenmeye yönelik görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, mesleki gelişim amacıyla yürütülen eğitim çalışmalarında e-öğrenme yöntemlerinin kullanılması ve e-öğrenmenin meslek eğitimine sunduğu fırsatlar; avukatlık mesleği mensupları açısından ele alınmıştır.Günümüzde bilginin sahip olduğu önem ve öğrenene sağladığı katma değer, sürekli mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme kavramlarını gündeme getirmiştir. Mesleki gelişim bilgiye dayalı profesyonel meslekleri birincil olarak etkilemektedir. Ülkemizde yaşanan Avrupa Birliğine uyum süreci nedeniyle yenilikler ve düzenlemeler getirilmesi ve yapılan düzenlemelerin öğretilmesi de meslek içi eğitim projelerine hız vermiştir.Avukatlığın bilgiye dayalı bir meslek olarak sürdürülmesi ve temsil ettikleri kitlenin büyüklüğü nedeniyle araştırmada; avukatlık mesleği mensuplarının bilgi teknolojilerini kullanma durumları ve e-öğrenmeye yönelik görüşleri değerlendirilmiştir.Avukatların e-öğrenme çalışmalarına yönelik tutumlarının, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma kabiliyet ve alışkanlıklarının ölçülmesi amacıyla, düzenlenen çevrimiçi anket e-posta yoluyla kendilerine gönderilmiş ve görüşlerine başvurulmuştur.Anket sonuçları SPSS ve Excel 2007 programları kullanılarak değerlendirilmiştir. Anket analizinde uzman görüşüne başvurulmuştur.Analiz bulguları; avukatların e-öğrenme konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlandıkları, e-öğrenme yöntemleri ile hukuk eğitimi verilmesine karşı oldukları, mesleki ve kişisel gelişim eğitimlerinde e-öğrenme yöntemlerinin kullanılabilir olduğunu düşündükleri ve e-öğrenme ile verilecek bir meslek içi eğitime katılmayı olumlu karşıladıkları yönünde görüş bildirdiklerini göstermektedir.Anahtar Kelimeler : e-öğrenme, meslek içi eğitim, avukat, hukuk eğitimi, bilgi ve iletişim teknolojileri In this research, the usage of e-learning methods in educational studies carried out with the aim of professional development and opportunities that e-learning provides for career training are handled in terms of advocates.Today, the significance of the information and the added value it provides for the learner revive the concepts of continuous professional development and lifelong learning. Professional development primarily effects knowledge based professions. Because of the EU harmonization process in our country, bringing innovations and regulations and teaching of the regulations to be made have accelerated the vocational training. In the research the attitudes of the advocates have been evaluated because of the advocacy?s being a knowledge based profession and the size of the population it represents.An online survey designed for the purpose of specifying the attitudes of the advocates concerning the e-learning studies and their capabilities and habits of using information and communication technologies is sent to their e-mail addresses and their opinions are asked.The results of the survey are analysed using SPSS and Excel 2007 programs. The expert opinion is asked for the questions.The findings of the analysis suggest that the advocates do not have enough knowledge on e-learning, they use information and communication technologies, they disagree with the law instruction through e-learning methods, they consider e-learning methods as available in Professional and personal development trainings and they respond attending to a vocational training to be given through e-learning methods positively.Key Words: e-learning, information and communication technologies, vocational training, advocate, law instruction
Collections