Mesleki teknik eğitimde etkileşimli elektronik içeriklerin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı, Mesleki Teknik Eğitimde etkileşimli ve simülasyon içerikli web tabanlı eğitimin öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Teknik Lise Bilişim Teknolojileri Bölümü 10. sınıf öğrencileri üzerinde bir araştırma yürütülmüştür. Araştırmanın denek grubu, öntest-sontest grup modelinden yararlanılarak oluşturulmuştur. Örneklem olarak 12'si deney ve 12'si kontrol gurubu olmak üzere toplam 24 kişilik 10. sınıf Teknik lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada, ?Bilişim Teknolojisinin Temelleri? dersine kayıtlı öğrencilerin etkileşimli ve simülasyon içerikli web tabanlı öğretimle, sanal deneyleri yapmaları, laboratuar uygulamalarını simülasyon ortamında uygulamaları sağlanmıştır. Kontrol grubunda ise ayni ders geleneksel öğretimle birlikte laboratuar çalışmaları şeklinde işlenmiştir. Başarıyı ölçmek için geliştirilen başarı testi, öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Başarı testi ile elde edilen bulgulardan yapılan istatistiksel karşılaştırmalardan etkileşimli ve simülasyon içerikli web tabanlı uzaktan eğitim ile geleneksel öğretimin öğrenci başarısı üzerinde benzer düzeyde başarıyı artırıcı etkiye sahip olduğu görülmüştür. Etkileşimli ve Simülasyon içerikli web tabanlı eğitim ile meslek okullarının maddi imkansızlıklar yüzünden oluşturamadıkları mesleki araç gereç ve mekan sıkıntılarına ve öğretim elemanlarının yetersizliğine bir nebze çözüm olabilecektir.Anahtar Kelimler: Bilişim teknolojileri, web tabanlı eğitim, çoklu ortam, internaktif, mesleki teknik eğitim, simülasyon. The main aspect of the study, interactive web-based training content and simulations to determine the impact on the success of the students in the Vocational Technical Education. For this purpose, a survey was carried out on Information Technology Department of Technical High School 10th students. The subjects of the study group was created by advantage of the first-test last-test control group model. Samples of the research is formed of 24 Technical High School 10th students; 12 of them are test group and 12 of them are control group. In the research context ?Information technology basics? subject is taught to test group by using web based with interactive and simulation material, virtual experiments and laboratory applications are provided in the simulation environment. In the control group, traditional teaching with the same course in the form of laboratory work were made. Achievement test developed for measuring success is used as first-test and last-test to the students. The findings obtained by testing the statistical success of the web-based training to competition with the traditional teaching with the interactive and simulation on a similar level of success in increasing student achievement effects have been observed. Interactive and simulation content with web-based training in vocational schools because of the impossibility create financial hardship and professional equipment and space to the lack of teaching staff will be a little bit resolution.Keywords: Information technology, web based training, multi-media, internactive, vocational technical training, simulation.
Collections