Impact of information distortion under service supply chain management
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tedarik zinciri yönetiminin, üretim endüstrisindeki çok önemli noktalardan biri olduğuna inanılır. Bugünlerde, gelişmekte olan servis endüstrisiyleö birçok araştırmalar bize tedarik zincir teorisinin servis endüstrisinde de dikkate alınabileceğini ve uygulanabilineceğini göstermektedir. Bilgi bozulması bir diğer deyişle kamçı etkisi, hem üretim endüstrisindeki hem de servis endüstrisinteki tedarik zincirinde yükselmekte olan hususlardan bir tanesidir. Üretim servis zincrindeki bilgi bozulmasının etkisini gösteren çeşitli kanıtlar olsada, servis tedarik zincirindeki (STZ) bilgi bozulması hakkında kısıtlı çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmalara göre, kapasite planlama, bilgi bozulmasının başlıca sebepleriden bir tanesidir. Bu çalışmanın amacı, Mortgage Servis Oyununu Microsoft Excel ile simülasyonunu yaparak, dört seviyeli servis tedarik zincirindeki çeşitli parametrelerin bilgi bozulması üzerindeki etkilerini analiz etmektir. Kapasite ayarlama zamanı, servis gecikme zamanı ve bilgi paylaşım oranı olan bu parametreler, servis şirketleri tarafından kapasite planlama stratejilerine bağlı olarak kontrol edilmektedirler. Analiz sonuçları, yüksek kapasite ayarlama zamanının, düşük servis gecikme zamanının ve bilgi paylaşım oranının, bilgi bozulmasının artmasına neden olduklarını göstermektedir. En önemli sektörel öneri, bilgi bozulmasını/kamçı etkisini azaltmak için dört seviyeli servis tedarik zinciri boyunca bilgi paylaşım oranının artırılmasında yatmaktadır. Çalışma, aynı zamanda, sektörel ve geleceğe yönelik bazı bilimsel önerilere de değinmektedir. It is generally believed that supply chain management is one of the most vital issues in manufacturing industry. Nowadays, with the development of service industry, some of research papers have showed us that the supply chain theory can be considered and applied in service industry. Information distortion as known as bullwhip effect is one of the issues raised in supply chains whether it is in manufacturing or service industries. Although there are several evidences on the impact of information distortion in manufacturing supply chains, there are limited studies about information distortion in service supply chains (SSC). According to them, capacity planning is one of the main causes of information distortion. The purpose of this study is to analyze several parameters on information distortion for a four-stage services supply chain by simulating Mortgage Service Game with Microsoft Excel. These several parameters controlled by the service companies based on capacity planning strategies are capacity adjustment time, service delay time, proportion of information sharing. Results show that higher capacity adjustment time, lower service delay time, proportion of information sharing lead to increase information distortion. The most significant managerial implication of this study lies in the need to increase proportion of information sharing along the four-stage service supply chain to mitigate information distortion/bullwhip effect. The study includes managerial implications and future research suggestions.
Collections