An analysis of environmentally conscious practices in Turkish companies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde özellikle küresel ısınma konusundaki duyarlılığın arttığı bir dönemde çevre ile ilgili konuların başında karbon salınımlarını azaltmak geliyor. Toplumun bu konuda yaşadığı endişeler artık herkesi çevreye duyarlı olmaya çağırıyor. Yapılan araştırmalar çevreye en büyük zararın; enerji, taşıma ve ağır sanayi sektörlerinin neden olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda, toplumun ekolojik çevre konusunda artan hassasiyeti, Türk şirketlerinin kurumsal sosyal sorumluluk kavramına daha fazla önem vermesini gerektiriyor. Bu kapsamda şirketlerin çevreye verebileceği zararı en aza indirgemek durumunda olduklarını kabul etmeleri ve buna uygun davranmaları konusunda daha duyarlı hale gelmeleri kaçınılmaz bir gerçek olmuştur.Bu ampirik çalışma; Türk şirketlerinde çevreye duyarlı yönetim anlayışının ve uygulamaların değişik faktörlere göre nasıl etkilendiğini, istatistiki verilere dayanarak açıklamaktadır. Şirketlerin çevresel bilincini ölçmek amacıyla yapılan 519 katılımcılı bu çalışmada altı ayrı bölümden oluşan toplam 34 soru sorulmuştur. Yapılan anket çalışması sonucunda çoklu regresyon analizi kullanılarak; çevreyi kirleten potansiyel tedarik zinciri süreçlerinin, çevre yönetimini destekleyen faktörlerin, çevresel rekabetin, farklılaştırmaya dayalı rekabet önceliklerinin ve müşteri ilişkilerinin farkındalık seviyesi arttıkça, çevreye duyarlı uygulamaların farkındalık seviyesinin de olumlu yönde arttığı sonucuna varılmıştır. Nowadays, in a period where awareness on global warming is increasing, reducing carbon dioxide emissions is one of the leading concerns regarding the ecological environment. The concerns that the public has regarding this topic call everyone to be more environmentally conscious. Previous research studies prove that the greatest damage to the environment comes from the energy, transportation and industrial sectors. At the same time, the public?s increasing sensitivity on the ecological environment has been driving Turkish companies, which are socially responsible; to reduce the damage they have on environment to a minimum and behave according to this.This empirical study explains using statistical data, how the level of environmentally conscious practices by Turkish companies varies according to different factors. A total of 34 questions in a six separate sections were asked to 519 participants to determine the environmental awareness of companies. Using multiple regression analysis, the survey results showed that as the level of awareness in the five items; supply chain management potential polluters, environmental management drivers, competitive environment, differentiation based competitive priorities and customer relationship increases, the level of environmentally conscious practices increases positively.
Collections