Türkiye`de yazılım mühendisliği ve yazılım yönetimi uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması ile hedeflenen, bir anket çalışması ile Türkiye'de yazılım mühendisliği ve yazılım yönetimi uygulamalarının gelişimini ve mevcut olgunluk düzeyini değerlendirmek; bu konuda daha önce gerçekleştirilmiş araştırmalar ile kıyaslayarak, bu alanda öncelikleri belirlemektir.Bu çalışmayı gerçekleştirirken yazılım sektörünün son yedi yıllık gelişimini de inceleyerek yorumlayabilmek ve gelişimi nesnel bir tabana dayandırabilmek için 2001 yılında Türkiye Kalite Derneği (KalDer) Yazılımda Toplam Kalite Yönetimi Uzmanlık Grubu tarafından gerçekleştirilen ?Yazılım Sektörü Anketi? baz alınmıştır.Anket, 10 konu başlığı altında toplam 100 çoktan seçmeli soru ve 804 seçenekten oluşmaktadır. Konu başlıkları ?Yazılım Mühendisliği? (Yazılım gereksinimleri, Yazılım tasarımı, Yazılım gerçekleştirme, Yazılım sınama, Yazılım bakımı) ve ?Yazılım Yönetimi? (Yazılım konfigürasyon yönetimi, Yazılım mühendisliği yönetimi, Yazılım süreç mühendisliği, Yazılım araç ve yöntemleri, Yazılım kalitesi) şeklinde iki temel disiplin altında toplanarak değerlendirilmiştir. Bunun dışında katılımcı profiline yönelik altı soru, erişim bilgilerini içeren isteğe bağlı yanıtlanan iki soru ve anketin değerlendirmesine yönelik olarak bir soru içermektedir.2001 yılında yapılan çalışmada sağlıklı veri kümesini oluşturan 50 firmaya işaret eden 68 kişinin verileri üzerinde analizler gerçekleştirilmiştir.2008 yılında, 2001 yılında olduğu gibi, verilerin değerlendirmesi üç boyutta yapılmıştır. Bu boyutlar içinde; 1. Kesit, ?Görev?, 2. kesit ?Kuruluş Türü?, 3. Kesit ise ?Yazılım Kadrosu Çapı? olarak seçilmiştir. Kuruluş türü içinde katılımcılar; ?yazılım alt yüklenicileri, kendi yazılımını geliştiren kuruluşlar ve paket yazılım üreticileri? şeklinde üç ayrı segment altında incelenmiş, katılımcıların kuruluşlarının yazılım kadrosu çapına (1-9 kişi, 10-49 kişi, 50-99 kişi, 100 kişi ve üstünde) ve görevlerine göre analizler gerçekleştirilmiştir. The objective of this thesis is to prioritise improvement actions which carry the applications of software engineering and software management in Turkey, by performing a survey, and comparing the results with previous surveys.?KalDer Software Sector Survey ? 2001? conducted by the workgroup formed by Turkish Quality Association has been basis to this thesis to interpret development of software industry in the last seven years objectively.The survey consisted of 100 multiple-choice questions on 10 SWEBOK knowledge areas, and 804 response options in total. These ten knowledge areas that were assessed are divided into two basic disciplines ? Software Engineering (software requirements, software design, software development, software testing, software maintenance) and software management (Software configuration management, software engineeering management, software process engineering, software tool and methods, software quality). In addition to 100 questions, six questions for the profile of participants, and optional two questions for communication information, and one question for the assessment the survey were asked.Responses, as in 2001, were assessed by examining responses in three dimension. The dimensions were chosen as position of respondent in the organization, type of organization, size of software development group.Respondents? organizations were analysed under three different segments (subcontractor software companies, enterprises which develop its own software, companies which produce packaged software). And analyses were performed based on software development and maintenance work force of the organization (1-9; 10-49, 50-99; 100+), position of the respondent in the organization.
Collections