Liselerde fizik dersi öğretiminde bilgisayar destekli eğitim ve geleneksel eğitim yaklaşımlarının rule space yöntemi ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rule Space Modeli (RSM) seçilen bir konu üzerinde öğrencilerin bilgi beceri seviyesini belirlemeyi ve bu konuda öğrencilerin güçlü ve zayıf yanlarının ne olduğunu ortaya çıkarmaya çalışan bir modeldir. Bu çalışmada RSM kullanılarak Bahçeşehir Koleji'nde dokuzuncu sınıf eğitimini sürdüren aynı düzeydeki A ve B sınıflarından A sınıfına Bilgisayar Destekli olarak B sınıfına ise geleneksel yöntemle Fizik dersinde elektrik akımı konusu anlatılmıştır. Bilgisayar Destekli olarak verilen eğitimde Powerpoint sunumu üzerinden konu anlatımı yapılmış ve ders Flash animasyon uygulamalarıyla desteklenmiştir. Ders anlatımları sonunda her iki sınıftaki öğrencilere sekiz soruluk değerlendirme testi ve Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili fikirlerini öğrenmek için dört soruluk anket uygulanmıştır.Öğrencilerin test sorularına verdikleri cevaplar, soruların bilgi beceri bileşenleri göz önüne alınarak değerlendirilmiş; öğrencilerin ve sınıfların arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Karşılaştırmalar sonunda Bilgisayar Destekli olarak dersin işlendiği sınıfta (A sınıfı) test sonuçlarının ve ders sonundaki bilgi düzeyinin geleneksel yöntemle ders işlenen sınıfa (B sınıfı) göre daha olumlu olduğu görülmüştür. Kavramların bilgisayar destekli animasyonlar ile anlatılmasının öğrencilerin ders başarılarına olumlu yönde etki ettiği sonucuna varılmıştır. Rule Space Model (RMS) is a model which aims to assign the students level of knowledge and skill about a specific topic to findout their strengths and weaknesses in that topic. In this study `The Electrical Current` Topic in Physics Lessons is delivered to two same sized, equally knowledged high scool (9th grade) classes in Bahcesehir College during 2009 Spring semester. The same concepts were delivered to these classes (named as A and B classes). The topic was given to class A by using computer powered flash animations and powerpoint presentations. The class B, on the other hand, was teached by conventional method.After the course material was delivered, an assessment test was conducted in both classes. The test consisted of 8 multiple-choice questions. The whole questions were prepeared in a way to cover all of the attributes for the `electrical current` topic. Students were further replied a short questionnaire to find out their thoughts against the computer assisted course delivery experience. The test questions?s components of knowledge and skills and their Q matrices were prepared. Students' responses to the questions were investigated by consdering their total scores and the components of knowledge and skill. After that there were some comparisons between students and the classess. In conlusion, in class A, that computer assisted course was performed, the test grades and the knowledge level after the lessons were more positive than in B class where conventional education was carried out.
Collections