İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar tutumları ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenme stilleri değişkenleri ve bilgisayar tutumları arasında bir ilişki aranmıştır. Öğrencilerin bilgisayar tutumlarını ölçebilmek için bilgisayar tutum ölçeği kullanılmıştır. Literatürün incelenmesi sonucu, ülkemizde çok boyutlu bir bilgisayar tutum ölçeğinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmanın yapılabilmesi için ilk aşamada bilgisayar tutum ölçeği geliştirilmiştir. İkinci aşamada ise geliştirilen bu tutum ölçeği ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiye bakılmıştır.Literatür araştırması ve uzman kişilerin görüşlerine başvurarak 100 sorudan oluşan bir taslak tutum ölçeği oluşturulmuştur. Bu ölçek Üsküdar İlçesi'nde bulunan Selimiye ilköğretim, III. Selim ve Atatürk ilköğretim okullarının II. Kademe öğrencilerine 2009-2010 eğitim-öğretim yılı, II. dönem başında uygulanmıştır. Analiz için uygun olmayan ölçekler çıkarılmış ve 225 ölçek araştırma için kullanılmıştır. Ölçeğin güvenilirlik ve geçerlilik çalışmaları elde edilen verilere göre yapılmıştır. Ölçeğin güvenilirliği madde analizi sonucu Croanbach's alfa sayısı belirlenerek sağlanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini sınamak için faktör analizi yapılmıştır. Güvenilirlik ve geçerlilik çalışmaları sonucunda 28 sorudan oluşan, birbirleri arasında düşük ilişki bulunan ?bilgisayar yararlılığı?, ?bilgisayara karşı endişe? ve ?bilgisayar kullanımında kendine güven? adlı üç alt boyuta sahip bir bilgisayar tutum ölçeği ortaya çıkmıştır.Öğrencilerin bilgisayar tutumlarının ölçülmesiyle birlikte evde bilgisayar ve internet sahipliği, bilişim mesleklerinden birini tercih etme verileri de elde edilmiştir. Araştırmanın ilişkisel tarama çalışması aşamasında bu değişkenler ve bilgisayar tutumları arasında ilişki aranmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin öğrenme stilleri ve düşünme biçimler arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Bilgisayar tutumlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark göstermediği, sadece bilgisayar kullanımında kendine güven alt ölçeği sonuçlarında erkeklerin daha olumlu bir tutuma sahip oldukları görülmüştür. Evde bilgisayarı olanların daha olumlu bir tutuma sahip oldukları ancak evde internet sahipliğinin öğrencilerin tutumlarını etkilemediği ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin bilgisayar tutumları ve öğrenme stillerinden motivasyon boyutu arasında bir ilişki vardır ancak bakılan diğer boyutlarda bir ilişki gözlenmemiştir. Öğrencilerin düşünme biçimleri ve bilgisayar tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. This study examines the learning styles of 7th and 8th grade students. In this study relationship between learning skill variables and their attitudes towards computer have been researched. A likert type attitude scale has been used in order to measure the students? attitudes towards computers. After examining computer literature in our country, it was revealed that no in-depth research has been conducted to measures the students? attitudes towards computers. In the first phase of this research consists of the development of a computer attitude scale. In the second phase of this research consists of the relationship between the developed computer attitude scale and the various other variables.After researching the computer literature and examing of the opinions of experts a draft of the Scale consisting a survey of 100 questions was developed. This scale has been used on elementary schools? students at 6th, 7th and 8th grades. All the incompatible scales have been eliminated for this analysis and 225 scales have been used for this research. The validity and reliability of this scale has been evaluated according to the data derived from this research. The reliability of this scale was carried out to calculate Croanbach?s alfa number as a results of item total indexes for both the main scale and its sub-scales. A factor analysis was made in order to examine the validity of the scale structure. After the studies of validity and accountability Analysis revealed a computer attitude scale with three sub-dimention low association in between ?usefulness of computer?, ?anxiety towards computer? and ?self esteem in using computer?. The 28 questions are a result of reliable and valid examinations. Measuring the attitudes towards computers has revealed the association between having their own computer/internet connection and tendency towards prefering a computer related job. In the combing the relational phase of the study, possible relationships between this variables and computers attitude. However, the relationships have been looked for the learning styles of students and the way students think. There are no significant differences between gender groups and the students attitude toward computers. Students who have a computer at home have positive attitude toward computers but there are no significant differences amount students who have internet at home. There is a relationship between student?s attitude towards computers and motivational dimention of the learning styles, but no relationship has been observed between the other dimentions. Study revealed no major relationship between the way students think and their attitude towards computers.
Collections