Otopark etüt metodolojisi için gerçek zamanlı saha araştırma sisteminin tasarımı ve uygulama örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Herhangi bir yapının inşasından önce yapılmakta olan birçok trafik etüdü vardır. Bunlardan biri de otopark etüdüdür.Bu çalışmanın temel amacı, yapılacak olan otopark konum seçimi ve kurulumu süreçleri içerisinde başlangıç olarak yapılması gerekenlerin neler olduğunu belirlemek ve otopark etütü içeriğini zenginleştirerek daha doğru kararlar alabilmemizi sağlayacak verileri toplamayı sağlamaktır.Bu çalışmanın ikinci amacı ise etüt uygulamalarının sahada standart olarak uygulanmasının sağlanması, raporlanması, gerçek zamanlı görüntülenebilmesi ve yakın gelecekte oluşturulacak olan trafik güncel verilerini içeren ve sürekli güncellenen trafik veri merkezine entegrasyonun sağlanabilmesi sürecinin hızlandırılması amacıyla bir çözümün geliştirilmesidir.Günümüze kadar yapılan çalışmalarda görülen temel eksiklikler, toplanan veri türleri sayısının az olması sonucu karar verme sürecinde bazı belirsizlikler oluşturması, zaman verilerinin hassasiyetinin düşüklüğü, elektronik ortama aktarılma gibi ek bir sürecin olması, arşivlenmesi için insan gücü ve geniş yerlere ihtiyaç duyulması, işlenmesi ve raporlanmasındaki zorluklar olarak sıralanabilir.Bu çalışmada, önceki otopark etüdü yöntemleri; eklenen ölçüm kriterleri ve AZAK analizinin geliştirilmesi ile daha anlamlı ve güçlü hale getirildi. Ayrıca iletişim teknolojilerindeki gelişmelerden faydalanarak bu ölçümlerin daha kesin, gerçek zamanlı raporlanabilir ve izlenebilir olması ve elektronik ortamda depolanabilmesi için bir saha araştırma sistemi geliştirildi.Anahtar Kelimeler: Otopark Etüdü, Gerçek Zamanlı Saha Araştırması, Trafik Etütleri Many traffic surveys need to be hold before considering the construction of any structural components in any urban area, including car park surveys.The main purpose of this survey is to assess the priority actions during car park construction beginning with the decision of the area to establish the car park until the completion of the structure and to extend the scope of the car park study while enriching the outcome that would be used in the decision process.Second important aim is to ensure the survey is applicable to the area in a standard manner, to be documented and visualised real-time and to speed up the integration process of the survey to the main traffic data system with an auto-update feature which is planned to be developed in the near future.The basic deficiencies in the previous surveys are the limited variety of the data which is collected before the process resulting in the uncertainty during decision; lower sensitivity of timing data; having an additional step for the transfer of the data electronically; the difficulties in the filing and documentation which necessitates fully-equipped offices and man power.In this project, the basic car park survey techniques in the previous literature were enhanced by the improvement of L.T.V.P analysis and the addition of new measuring criteria. Additionally, a new space survey system was developed utilising the new communication systems that could make precise scoring while enabling real-time visualisation, documentation and electronically data storage.Keywords: Parking study, Real Time Field Applications, Traffic Studies
Collections