Mobile learning based on adaptive web interface
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Web uygulamaları farklı müşteri ve kullanıcı tercihleri için daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Bu tür web içeriklerini oluşturmak ve yayınlamak için ciddi caba sarf etmek gerekmektedir. Bu sorunu çözmek için, bu tez Tarayıcı Tanım Şeması üzrinden ilgili arayüze ulaşma yaklaşımı getirmektedir. MVC üzerinde ilgili dinamik arayüzlere bir görüntü yönetim motoru ile yönlendirilir.Bugün mevcut durumda öğrenme içeriğinin çoğu yüksek çözünürlüklü ekran için tasarlanmıştır.Bunlardan sadece bir kısmını bir mobil cihazda kullanılabilir. Bazı içerik özellikle mobil cihazlar için tasarlanmış olsa da, teknik özellikleri çeşitliliği nedeniyle,içerik sağlayıcılar bu içeriğin tüm mobil cihazlar ulaşılabilmesini mevcut standartlar dahilinde garanti edemez. Bu tez çalışmasında, içeriğin mobil cihazlardan bağımsız olması sağlanmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin kullandığı cihalara göre dağıtımı yapılan içerikten isfade etmesi sağlanır. Web applications automatically adapted for different clients and user preferences gain more importance. Still, there are barely technologies to compensate the additional effort of creating, maintaining and publishing such Web content. To address this problem, this thesis introduces a declarative, Model View Controller approach for adaptive, dynamic view on the basis of Browser Definition File Schema (XML-technology). Adaptive Web interface on different abstraction levels are defined in order to support effective Web view authoring and generation. Most of the learning content existing today is designed for high resolution screen. Only a fraction of contents can be utilized on a mobile device. Although some content may be specifically designed for mobile devices, content providers cannot assure that this content can be accessed by all mobile devices, because of the wide variety of technical characteristics, and existing standards. In this thesis, we propose a device-independent architecture for mobile learning, which provides contents based on characteristics of mobile devices and mobile learners. Delivering contents tended to adapt to not only learner?s needs and preferences, but also to mobile device used.
Collections