Metrobüs güzergahında kullanılan halatlı otokorkulukların incelenmesi ve alternatif sistemlerin güvenlik dayanımının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ülkemiz karayollarının teknik yapısı, fiziki durumu ve yakın çevresi itibariyle kritik görülen kesimlerine, sürücülere güven vermesi ve meydana gelebilecek trafik kazalarının sonuçlarını hafifletmesi bakımından yol kenarı güvenliği elemanlarının (otokorkulukların) herhangi bir sebeple yoldan çıkma eğilimindeki araçları tutarak tekrar yol içerisine güvenli bir şekilde yönlendirmesi gerektiği üzere otokorkuluk tasarımları incelenerek mevcut metrobüs güzergahındaki otokorkuluk sistemi incelenmiştir.Otokorkuluklar günümüzde yolkenarı güvenliğini sağlamak için çok yaygın olarak kullanılan koruyuculardır. Otokorkuluklar çok değişik şekil ve ebatta imal edilebildiği gibi inşaatında çelik, ahşap, beton ve benzeri malzemeler kullanılabilmektedir. Otokorkuluklar, araç çarpmaları durumunda cinsine ve sınıfına göre esneyerek veya esnemeden çarpan aracı güvenli bir şekilde yol içerisinde tutabilme ve aynı zamanda can ve mal kaybına engel olma prensibine göre dizayn edilmektedir. Literatürde otokorkuluklara çarpan araçların otokorkuluğu kopartması, altından veya üstünden geçmesi, çarparak takla atması, otokorkuluk rayının aracın içerisine saplanması, aracın otokorkuluğun rampa etkisiyle havalanması gibi istenmeyen davranışlarda bulunabildiği görülmektedir. Tüm bu istenmeyen davranışlar, hatalı otokorkuluk tipi kullanımı, yanlış tasarım seçimi ve tam anlaşılmayan otokorkuluk davranış özeliklerinden kaynaklanmaktadır.Bu çalışmada ülkemizde kullanılan otokorkuluk tipleri ve yol güvenliği problemlerinin neler olduğu belirlenerek, İstanbul metrobüs güzergahı otokorkuluk sistemleri ile ilgili çarpma sırasında meydana gelebilecek tehlikeler özetlenmiştir. Son olarak halatlı otokorkuluklara alternatif olarak çelik ve beton otokorkulukların kullanılabileceği yapılan bilgisayar simülasyonlarıyla belirlenmiştir. In this study, our country's highways technical structure, physical condition and immediate surroundings as the critical common segments, the drive to inspire confidence and may occur in traffic accidents, the results easier terms of roadside safety elements (car railing of) for any reason obliquity tend vehicles holding back way into the secure Railing design should redirect to the existing Metrobus routes will be examined and investigated the barrier system.Nowadays auto roadside guardrails to ensure safety are widely used as a preservative. Car fenders can be manufactured in many different shapes and sizes, such as construction steel, wood, concrete and similar materials can be used. Car fenders, car crash if they yawn or stretch depending on the type and class from the road in the multiplier to keep the vehicle safely and also prevent loss of life and property have been designed according to the principle. In the literature, auto guardrail crashes into cars car rail cut also reflects under or over pass, hit a rollover, auto guardrail rail car into the handle of the vehicle's auto-railing of the ramp, with the effect ventilation, such as unwanted behavior in can be seen. All this unwanted behavior, use of incorrect type of car handrails, guardrails car is not fully understood the wrong design choice and is a result of the behavior characteristics.In this study, we used auto guardrail types and road safety problems, what is determined, Istanbul Metrobus route auto guardrail systems with crash occur during the coming danger summary. Performance of alternative steel and concrete safety barriers are investigatedusing computer simulations.
Collections