Esnek üstyapılarda imalat ve uygulama kusurları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizin ulaşım ağının çok önemli bir kısmını oluşturan ve bir ülkenin büyümesinde ve kalkınmasında büyük rol oynayan karayolları, yüksek maliyetlerle inşa edilmekte ve ciddi bir kontrol ve bakım hizmetine ihtiyaç duyulmaktadır.Karayolu üstyapılarının hizmet ömrünün hesaplanandan az olmaması ve ihtiyaçlara doğru cevap verebilmesi için, altyapı ve üstyapı sisteminin işlevini doğru bir şekilde yerine getirmesi gerekir. Bu da tasarım, imalat ve yapım aşamasında insan faktörlü kusurların en aza indirgenerek yüzey yenileme ve iyileştirme masraflarının en alt seviyelere düşürülmesi ile sağlanabilir. Ayrıca imal edilecek yolun, iklim etkileri ve trafik yükleri gibi karşılaşacağı çevresel koşulların en gerçekçi şekilde göz önünde bulundurulması ve inşa aşamasında en az kusur ile imalatın gerçekleştirilmesi, kullanıma açılmış bir yol için trafik akışının da en az oranda engellenmesini sağlayacaktır.Bu çalışmada, esnek üstyapılarda bozulmaya sebep olan ve bozulmayı hızlandıran etmenler ve neticesinde oluşan bozulma türlerine değinilmiş; esnek üstyapı imalatında görev alan özel sektör ve devlet kurumu çalışanları arasında yapılan anket çalışmasına yer verilmiş ve bu sektörde görev alan teknik personel ve saha çalışanlarının yapılan iş ile ilgili bilgi, deneyim ve tecrübeleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışmanın birinci bölümü olan giriş bölümünde, çalışmanın konusu ve önemi belirtilmiş ve konu ile ilgili daha önce yapılan araştırmalara değinilmiştir. İkinci bölümde karayolu esnek üstyapısını oluşturan katmanlar, malzemeler ve görevleri, karışım tasarımında dikkat edilmesi gereken kriterler sıralanmıştır. Esnek üstyapılarda bozulmaya sebep olan ve bozulmayı hızlandıran etmenler üçüncü bölümde ele alınmıştır. Karayolu üstyapısında meydana gelen bozulmalar; imalattan hemen sonra oluşan bozulmalar ve uzun vadede oluşan bozulmalar şeklinde nedenleri ile birlikte ayrıntılı bir şekilde dördüncü bölümde açıklanmıştır. Beşinci bölümde esnek üstyapı imalatında görev alan teknik personel, saha çalışanı ve bu kapsamdaki diğer çalışanlar arasında yapılan anket çalışmasına yer verilmiştir. Çalışma, altıncı bölüm olan sonuçlar ve öneriler kısmıyla tamamlanmıştır. Highways which plays important role for the growth and development of a country constitute a major part of transportation network in our country are built at high costs and in need of a serious inspection and maintenance services.Infrastructure and superstructure systems should function smoothly for ensuring the expected and estimated life of highway superstructure service life is not less than expected estimation and fulfill the needs properly. These could be achieved by diminishing human errors to minimum level in design manufacturing and installation stages which would cause to decrease in surface renovation and restoration costs to scale down the low level. Moreover, pre-road building, environmental conditions such as impacts of climate conditions, traffic loads and so on should be taken into consideration realistically in order to ensure build a road with a minimum defects which led to run the flow of traffic smoothly in an employed road.In this study reasons for the deterioration and factors increasing the corruption speed and the following defection type in flexible superstructures are touched on. A survey analyzed people working as officer and working in private sector in the manufacturing step is included with poll and information, experience gathered from technical stuff and site workers working in related sectors has been carried out.In the Introduction, the first part of this study, the subject and importance of the study is addressed related researches are mentioned. In the second part, layers forming highway flexible superstructure, materials and their quests, criteria considered in mix design are listed. Deterioration causes and reasons increasing the corruption in flexible superstructures are discussed in the third part. Deficiencies occurred in highway superstructures, deficiencies right after manufacturing and the long term deficiencies are explained in detail with their reasons in the forth part. In the fifth part the poll done among technical stuff, site workers and other works in this extent is given. The study is completed with the conclusions and recommendations which is sixth part.
Collections