Gıda perakendesi sektöründe modern kanal tedarik zinciri yönetimi ve performans ölçümlemesi ?arı modeli?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
FMCG gıda sektöründe modern kanal olarak tabir edilen zincir market dağıtım kanalı gelecek trendler, gelişimler ve değişen müşteri talep yapısı ile birlikte yeni oluşan stratejik-taktiksel ve operasyonel ihtiyaçlara yönelik olarak rekabet avantajı sağlayıcı şebeke ağı optimizasyonu, VMI uygulamaları, Cross-Dock operasyonu, zincir distribütör, müşteri segmentasyonu(outlet mağazalar), farklı fiyatlandırma(gelir yönetimi), stok entegrasyon, mikro dağıtım ağı, rafta bulunurluğu artırıcı ağ tasarımları ile performans ölçümlemede yeni yaklaşımlar vb. gibi uygulamalar ile gelişimini devam ettirmektedir.Talep yapısının modern kanala kayması ile bu gelişim sürecinde köklü FMCG aktörleri geleneksel yapıdan gelen dağıtım ağı tasarımlarını değiştirerek yeni ağ tasarımlarına adaptasyon sürecine odaklanmışlardır.?Arı Modeli?nde, gıda perakendesi modern kanalda satış kanalında zincir distribütör müşterisi konumlandırılması, müşteri segmentasyonu ve farklı fiyat-satış lokasyon yapılanması, zincir distribütörleri ile satış şirketi ortak stok yönetimi-stok entegrasyonu VMI uygulaması, satış şirketi-zincir distribütör-zincir müşterisi arası sevkiyat yapısı ve dağıtım esasları, mikro dağıtım yapısı gibi gelecek trend ve gelişimler ile birlikte kurgulanan ideal modern kanal dağıtım ağı savunulmaktadır.Arı modeli ile savunulan ideal ağ tasarımının ölçümleme modellemesi ekonomik katma değer, bütünleşik etkileşimli yatırımın finansal getirisi, sermaye verimliliği esaslarına dayandırılmıştır. FMCG food retail sector, the chain store distribution channel known as the modern channel future trends, developments and changing customer demands with the structure of the new strategic-tactical and operational needs as a competitive advantage for the network provider, network optimization, VMI applications, Cross-Dock operation, the chain distributor Customer segmentation (outlet stores), pricing (revenue management), inventory integration, micro-distribution network, increase shelf availability of such new approaches to network design and performance measurement continues with the development of such applications.Demand shift of the channel structure with a modern structure in this development process from the traditional well-established actors in FMCG distribution network design focused on the process of adaptation to changing the design of the new network.`Bee Model` in the food retail chain modern channel distributor sales channel, customer, positioning, customer segmentation and structuring of different price-sales locations, distributors and sales chain management company, a joint-stock inventory VMI application integration, customer sales from company-chain distributor-chain delivery structure and distribution principles, future trends and developments such as micro-distribution structure is edited together with the ideal of modern channel distribution network is defended.Bee is an ideal model advocated by modeling economic value added network design, metering, integrated interactive financial return on investment, based on the principles of capital efficiency.
Collections