İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar tutumlarının incelenmesi ve bilgisayar dersi için öğrenme stillerini göz önüne alan bir metodolojinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında öğrencilerin öğrenme stillerini, bilgisayar tutumlarını ve bilgisayar dersindeki başarılarını ölçerek bir öğrenci değerlendirme raporu hazırlanması ve bilgisayar dersi müfredatının öğrenme stillerini dikkate alarak, etkinliğini artıran yeni bir yaklaşım oluşturulması amaçlanmıştır.Araştırmada Kişisel Öğrenme stilleri anketi ve bilgisayar tutum ölçeği kullanılmıştır. Kişisel öğrenme stilleri testi Dunn&Dunn'ın öğrenme stilleri modelini dikkate alarak geliştirilen KÖS(Kişisel Öğrenme Stilleri) kullanılarak bulunmuştur. Bilgisayar Tutum ölçeği ise daha önce yapılan bir çalışmadan alınmıştır (Yüksel,2010). Bu ölçekler Büyükşehir ilköğretim okulu 5.sınıfta okuyan 34 öğrenciye 2010-2011 eğitim-öğretim yılında I.döneminde uygulanmıştır.Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır.Öğrencilerin öğrenme stilleri açısından farklılık ortaya çıkmamıştır. Analitik oldukları saptanmıştır.Öğrencilere uygulanan bilgisayar tutum ölçeğinin 3 boyutu(olumlu, endişe ve korku, güven) vardır. Bunların cinsiyet, not ve bilişim mesleklerini seçme eğilimlerine göre ilişkileri araştırmada yer almıştır. Öğrenciler bilgisayara karşı olumlu bir tutum sergilemişlerdir. Öğrencilerin bilgisayara karşı olumlu düşünceleri cinsiyet faktörüne göre uygulanan t-testi sonuçlarına göre anlamlı bir farklılık çıkmamıştır (p>0,1). Sadece bilgisayar konusundaki güven açısından baktığımızda erkeklerin daha baskın olduğu söylenebilir.Öğrencilerin bilgisayara karşı olumlu düşünceleri bilgisayar dersindeki başarılarına göre t-testi sonuçlarına baktığımızda anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır (p>0,1). Öğrencilerin bilgisayara karşı endişeleri ve olumsuz tutumları bilgisayar dersindeki başarılarına göre t-testi sonuçlarına baktığımızda anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır (p<0,1). Notu 70'den düşük olan öğrenciler bilgisayara karşı diğer öğrencilere göre daha olumsuz tutum göstermişlerdir.Öğrencilerin bilgisayar tutum puanları ile mesleği seçmeleri arasında anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Öğrencilerin bilişim mesleklerini tercih etmelerinde cinsiyet faktörüne göre yapılan t-testi sonucunda da anlamlı bir farklılık çıkmamıştır (p>0,1).Araştırma sonucunda öğrencilerin öğrenme stilleri ile ilgili bilgilerinin ve bilişim mesleklerine olan eğilimlerini içeren bir değerlendirme raporu öğrenci ve veli ile paylaşılmıştır. Ayrıca bilişim dersi 4. ve 5. sınıfın müfredat konuları öğrenme stillerine göre değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda konuların uygulamalarının artırılması gerektiği ve bazı konuların farklı ünitelere alınması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. The main goal in this thesis study is preparation of an evaluation report by measuring students` learning styles, computer attitudes and their success in the computer course and developing a new approach that will increase their efficiency by considering learning styles of the students.In the research, personal learning styles questionnaire and computer attitude scale are used. The personal learning styles test used in this study is based on the Learning Style theory developed by Dunn&Dunn.. Computer Attitude Scale is taken from a previous study (Yüksel,2010). These scales are implemented to 34 students in Buyuksehir Primary School, Istanbul ,in the fall semester of 2010-2011 academic calendar.In this research, the method of relational scan has been used, and there was no difference concluded due to learning styles of the students but the difference was from the point of analytical view.Computer attitude scale implemeted to the students has 3 dimensions named positiveness, anxiety, fear and trust. Their relations resided in the research in terms of gender, mark and informational occupations choice tendency. Students exhibited a positive attitude towards the computer. According to the t-test implemeted in terms of students positive opinions towards computer by means of gender differences, no meaning differences was found (p>0,1). Only when we consider in terms of trust on computer, we can say that male students are more dominant.According to the t-test implemented in terms of their success in computer course no meaning differences was found between students? positive opinions towards computers(p>0,1). According to the students success in the computer course by means of t-test results, meaning differences was found between students anxieties and negative attitudes (p>0,1). Students whose marks are below 70, show more negative attitude to computers compared to other studentsNo meaningful difference is found between students computer attitude points and their selection of this occupation. No meaning differences was found in the t-test result implemented in terms of gender differences in students informational occupation choice, too (p>0,1).At the end of the research, an evaluation report including students learning manners and relevant information and their tendencies on informational occupations are shared with the students and whose custodians. Moreover, informational course curriculum subjects of 4th and 5th grades are evaluated in terms of learning styles. As a result of the evaluation, it is concluded that related to the subjects? implementations should be increased and some subjects should be moved to different chapters.
Collections