Tedarik zinciri ve lojistik yönetiminde altı sigma yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yüksek rekabet ortamında her firmanın ba?arısı mü?teri memnuniyetine bağlıdır. Ba?arılı bir üretici veya hizmet veren bir firma olmanın en önemli yolu da mü?teri memnuniyetinden geçmektedir. Verimli bir tedarik zinciri ve lojistik yönetimi ise bu memnuniyetin kar?ılanmasında kilit rol oynamaktadır. Küreselle?me ile birlikte, her bir i?letme birbirinin rakibi iken piyasada fark yaratmaları bu prosesleri ba?arılı bir ?ekilde gerçekle?tirmelerine ve bu proseslerde kaliteyi yakalamalarına bağlıdır. Çünkü rekabetin yüksek olduğu bu piyasa tüketicilerin beklentileri ile yön bulmaktadır. Bu noktada i?letmelerin devamlılığı da tedarik zinciri ve lojistik faaliyetler de ki yüksek performansla sağlanmaktadır.Her hizmet, ürün ve süreçte olduğu gibi, lojistik ve tedarik zincirinde de kalite yönetimi; sistemlerin verimli ?ekilde ilerlemesi, zaman kaybı ve maliyet unsurlarını minimize ederek proses akı?ını sağlaması için birincil denge unsurudur. Her alanda olduğu gibi lojistik alanında da, TKY her süreçte kullanılabilir.?statiksel bir ölçüm tekniği olan Altı Sigma ise; kendi ba?ına bir Kalite Yönetim Tekniği iken, Toplam Kalite Yönetimi?nin de birincil yardımcısıdır. Çünkü bu teknik ürünlerin, hizmetlerin ve süreçlerin ne kadar iyi olduğu hakkında bir gösterge olup süreçlerin iyile?tirilmesini sağlar. Bu da sonucunda ba?arılı bir hizmet veya ürünü beraberinde getirir.Bu çalı?ma ile, Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, Altı Sigma hakkında detaylı bilgi verilmi?, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi?nin önemli bir kalemi olan satınalma sürecinde Altı Sigma metodolojisi?nin önemli araçları olan Balık Kılçığı Diyagramı, FMEA Analizi, PERT Tekniği kullanılarak, konu firmanın satınalma sürecinde nasıl etkinlik kazandırdığı anlatılmı?tır. Nowadays, all organizations? success depends on the customer satisfaction quality in the competitive market atmosphere. Besides, the most important way to be successfull producer or service company is related to the high level customer satisfaction as well. At this point, efficient supply chain and logistics management is the key factor to prevent this satisfaction. Together with globalization, as all companies are the competitor of each other, being the noticeable company depends on their ability on achievement supply chain and logistics processes succesfully and provide the quality on these processes. Because this market where the competition is very high is directed by consumers? expectations. So, the companies? continuity is provided by high level quality on supply chain and logistics management.As is the case of each service, product and process, Quality Management is primary balance component for logistics and supply chain as well to get success on the system by going ahead on the processes efficiently, minimizing the waste of time and costs.Anyhow, Six Sigma which is statistical measurement; as one of the Total Quality Management Method as itselves, it is primary supporter of Total Quality Management Method as well. Because this technique, is the index shows how much the processes for products and services are efficient and good and supports processes to be good. At the end, it brings succesfull service and product along with.In this study, information has been given about Logistics and Supply Chain Management, Total Quality Management, Six Sigma and by using the techniques of Six Sigma as Fishbone Technique, PFMEA Analysis, PERT Technique, S?x Sigma Methodology has been applied to procurement process which is the very important part of Supply Chain and Logistics to show the how much efficiency it provided to subject
Collections