The importance of category management in supply chain management and research for the level of application in retail sector in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, yerel ,ulusal ve global perakende yapısı içerisinde artan rekabet, tedarikçi ve perakendecileri farklı stratejiler uygulamaya yöneltmektedir. Azalan gelir düzeyi, buna karşılık artan farklı tüketici kitlelerinin beklentileri; ve talepleri karşılamak amacı ile sürekli artan ürün çeşitliği...Müşterilerine en iyi şekilde ürün ve hizmet sunarak, piyasada tutunmak isteyen perakendeci ve tedarikçiler, pazarlamada şimdi yeni bir strateji uygulamaktadırlar: Kategori Yönetimi.Kategori yönetimi; tüketici beklentilerini odak noktasında tutarak, perakendeci ve tedarikçilerin, birbirlerinin çözüm ortağı olarak, aldıkları kararlar doğrultusunda, ürün yönetim sistemlerini en verimli hale getirmek için uyguladıkları stratejidir. Kategori yönetimi, satış ve kar amaçlarıa ulaşmak için; kategorilerin ayrı birer iş kolu gibi yönetilmesi ve kategorilerin farklı mağaza çeşitlerinde müşteri ihtiyaçlarının tatmini ve tüketici ihtiyaçlarına göre düzenlendiği iş sürecidir. Bu süreç, farklı tüketici davranışlarına istinaden, ürün ve hizmetlerin tedarik süreçleri, fiyat ve promosyon stratejileri, ürünlerin magaza içi konumlandırmaları, raf yeri ve tanzim teshir stratejisi vb konuların yönetimini kapsamaktadır.Tüketici profilini en iyi şekilde analiz ederek, tüketicinin demografik yapısı, ve talepleri doğrultusunda strateji uygulamak, kategori yönetiminin temel taşı olmaktadır. Perakendeci, müşterisini ne kadar iyi tanırsa, mağazasında hangi ürün için ne kadar stok tutması gerektiği konusunda daha kesin tahminler yapabilecektir. Bu şekilde, depoda optimum stok tutarak, maliyetlerini azaltırken, tedarikçisi ile yaptığı ortak çalışma sayesinde, müşterilerinin isteklerine cevap vererek, piyasada bilinirliğini arttıracaktır. Artık kararı tüketicinin verdiği perakende sektöründe, artan mağaza çeşitliliğinde ve ürün çeşitliliğine karşı piyasada tutunmak ve kar edebilmek için tedarikçi ve perakendecinin ortak bir platformda buluştuğu başka bir deyişle, kategori yönetimi stratejisini uyguladıkları dönemde yaşamaktayız. Recently, due to the increasing competition in the local, national and global retailing sector, retailers have had to apply different strategies in order to survive in the market place. The new marketplace features caused decrease in the level of income, and increase in consumer expectations with many product varieties. One of the new strategies seen in the Retailers market is; ?Category Management?.Category Management; is a process that involves managing product categories as business units and customizing them on a store-by-store basis to satisfy customer needs. This process is composed of price and promotions tactics, merchandising and shelf policies and positioning of products in the store and so on, considering different consumer behaviors.The most important part of the strategy is to apply the strategy in the eyes of demographic structure and consumers purchasing behavior by making a detailed analyze of customer profile. In this case, understanding the customers is the key in order to make certain predictions for stock levels of products. So, the retailer not only holding optimum levels of stocks in its warehouse, and decrease the costs, but also, by the common work with its buyer, through meeting the expectations of customers, it increases the awareness of its store in the competitive market place. When you effectively manage your product categories, you'll increase your total category sales and, thereby, generate greater store profits.
Collections