İstanbul örneği incelenerek köprü ve viyadüklerde kullanılmak üzere ağır tonajlı araç darbesine dayanıklı ağır hizmet oto korkuluğu tasarımı ve geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul sınırları içerisinde bulunan uluslar arası karayollarından, bulunduğu jeopolitik konum ve Türkiye ekonomisindeki önemi sebebi ile yıllık onbeşmilyonun üzerinde kamyon ve TIR geçişi olmaktadır. Yolcu hareketleri içinde bu yolların kullanılması sebebi ile yolcu ve yük hareketleri çoğu zaman birbiri ile iç içe bir hal almıştır. Bu çalışmada amaç, İstanbul il sınırları içerisinde bulunan otoyollar üzerindeki en riskli kesimlerden olan köprü ve viyadük geçişlerinde yüksek tonajlı araç darbelerine dayanıklı bir ağır hizmet oto korkuluğu tasarlanması ve geliştirilmesidir. Normal yollara oranla köprü ve viyadük geçişlerindeki farklılıklar ve riskler ortaya konmaya çalışılacaktır. Köprü ve viyadüklerde meydana gelen kazalar incelendiğinde, mevcut oto korkulukların otobüs ve ağır tonajlı kamyonları güvenli bir şekilde durdurma konusunda yeterli olmadığını ortaya koymaktadır. Mevcut sistemler ile ihtiyaçlar da göz önüne alınarak uygun bir ağır hizmet oto korkuluğu tasarlanacaktır. Sistemin çarpışma davranışını belirlemek için sonlu elemanlar programı kullanılacaktır. Program sonuçları doğrultusunda sistemin yeterliliği belirlenecek ve sistemin kullanılabilmesi için gerekli öneriler yapılacaktır. Due to its geopoliticial location and importance with regard to the Turkish economy, the international highways within the city limits of Istanbul are used for the transit of more than 15 million trucks and other heavy transports. Due to the fact that the same highways are used for passenger transport, the result is that freight and passenger transport is very commonly mixed on these highways. The objective of this study is to design and develop, road safety barrier for high-load impact by heavy tonnage vehicles to be used on bridges and viaducts on increased risk locations, within the city limits of Istanbul. The differences and risks between bridges and viaducts, compared to normal roads are detailed within this study. When the accidents occuring on bridges and viaducts are analyzed, it becomes clear that the current safety barrier is insufficient with respect to safely stopping heavy tonnage vehicles. Safety barrier will be designed according to the needs of existing systems and requirements for heavy-duty use. The collision behaviour of this safety barrier will be determined by means of finite-element analysis. As a result of this analysis, the adequacy of this new design will be determined and further recommendations will be made in order to improve its applicability.
Collections