Merkezi iş alanlarındaki yük hareketlerine yönelik bir öneri: Pendik uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Giderek büyüyen ticaret pazarı, kent merkezindeki konut kullanımının artan işyeri kullanımı talebiyle yok olmasına, konut alanlarının kent merkezi dışında yer seç¬mesine sebep olmaktadır. Bunun sonucunda kontrolsüz gelişen büyük ölçekli kapalı tüketim mekânları ticari ve toplumsal eğilimi azalmış kent merkezlerinin önüne geçmekte, kent merkezlerinin kültürel ve ticari işlevlerini azaltmakta, yerel perakende işgücü yapısını bozmakta, küçük ölçekli mevcut perakende ağını olumsuz etkilemekte, kent içi trafik yoğunluğu ve yükünü arttırmaktadır.Oysa bir kentin algılanmasında ve kimliğinin oluşumunda en belirleyici etken geleneksel ve tarihsel süreç ile oluşan Merkezi İş Alanlarıdır. Bölgeye gelen insanların bu alanlardaki ziyaret ve alış veriş sürelerinin arttırılması, küçük sermayeye dayalı perakendecilerin güçlendirilmesi ve küresel rekabet şartlarına ayak uyabilmeleri için desteklenmeleri gerekmektedir. Geçmişin kent merkezi kavramının günümüz koşullarında irdelenerek yeniden inşa edilmesini sağlamak bu çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır.Bu bakış açısıyla, geleneksel şekilde oluşmuş Merkezi İş Alanlarının (MİA) geliştirilmesi ve sürdürülebilir bir ticaret yapısının oluşturulması için iki önemli unsurun bir arada düşünülmesi ve planlanması gerekmektedir. Bunlar; insan ve yük hareketleridir.Bu çalışmada kentsel merkezlerdeki yük hareketleri üzerinde durularak, kentsel yüklerin kent içinde yarattığı olumsuzlukların giderilmesine yönelik çözüm yolları araştırılmıştır. Bu kapsamında çalışma bölgesi olarak Pendik Merkezi İş Alanı seçilmiş, alanda bulunan işyerleri ile ilgili ayrıntılı saha araştırması ve anket çalışmaları yapılmış, bu doğrultuda Pendik Merkezi İş Alanı Bölgesi için bir öneride bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kentsel Lojistik, Perakende, Merkezi İş Alanı, Dağıtım. he gradually growing trade market and the disappearance of residential use in city centres due to the increase in the request for business use causes residential areas to be situated out of the city centre. As a result of this, the uncontrolled development of large scaled closed consumption places goes ahead of the city centres where the commercial and communal inclination has decreased, reduces the cultural and commercial functions of city centres, ruins the local retail workforce, effects negatively the current small scale retail network and increases the inner city traffic load and intensity.However Central Business Districts which are formed through a traditional and historical period are the most determinant factors in the formation of a city?s identity and perception. It is necessary to increase the visit and shopping durations in these areas that people come to and to strengthen and support the retailers that are dependent on small capital in order to comply with the conditions of global competition. The main aim of this study is to provide the rebuilding of the pasts city centre concept by examining it in today?s conditions.With this viewpoint it is required to consider and plan two substantial elements to form a sustainable trade structure and for the development of Central Business Areas (MİA) which were formed in a traditional way. These are human and weight movements.In this study, emphasising on freight transport in city centres, solutions were researched towards the elimination of the negative situations created by urban loads in the city. Within this scope Pendik Central Business Area was chosen as the study area, detailed field work and surveys were carried out about the businesses situated in the study area and a proposal was suggested for the Pendik Central Business Area accordingly.Keywords: Urban Logistics, Retail, Central Business Areas, Distribution.
Collections