Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Atilla
dc.contributor.authorEker, Yasin
dc.date.accessioned2021-04-30T10:54:01Z
dc.date.available2021-04-30T10:54:01Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550470
dc.description.abstractPiyasaların küreselleşmesi, teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi, rekabetin her geçen gün artması, yeni bilgi işçilerinin beklentilerinin farklılaşması, akademisyenlerin ve işletme yöneticilerinin rekabet avantajı kazanabilecek uygulamalar ve iş yapma şekillerinin üzerinde yoğun biçimde çalışmaları, işletmelerin ürün ve hizmet sunum biçimlerini ve işletme yapılarını etkilemektedir. Eski dönemlere oranla bilgiye daha kolay ulaşılmasının ve bilginin ve öğrenme kavramının rekabet avantajı yaratabilecek bir etken olarak görülmesinin, yoğun rekabet ortamında faaliyet gösteren turizm işletmelerinin hizmet sunumlarına yansımaması olanaksızdır. Turizm işletmeleri, hem ülke içindeki ya da aynı yerleşim birimindeki turizm işletmeleri ile hem de turizmin doğasından kaynaklanan küresel boyutta birçok ülkedeki işletme ile rekabet halindedir. Bu durum turizm işletmelerinin, pazarda varlığını sürekli gelişerek sürdürmesi ya da rekabet avantajını kaybederek varlığını sonlandırması seçeneği ile yüzleşmeleri anlamına gelmektedir. O halde turizm işletmeleri yöneticileri, bilginin ve öğrenmenin bir rekabet avantajı olarak kullanılmasına fırsat tanıyan yönetim biçimleri üzerine yoğunlaşmalıdır. Bilgiyi yaratılabilen, örgüt içinde etkin bir şekilde dağıtabilen ve uygulama süreçlerine ustaca yansıtabilen öğrenen örgüt yapısı, rekabet stratejilerinin başarısının artırılmasında belirleyici bir etken olabilmektedir. Öğrenen örgüt yapısı ve örgütsel öğrenme çalışmaları, belirsiz bir kavramı ifade etmesi ya da işletme yöneticilerinin konuya gereken ilgiyi göstermemeleri gibi sebeplerle Türkiye'de turizm işletmelerinde ve daha birçok sektörde uygulanmamaktadır. Bu çalışmada, öğrenen örgüt kavramının belirsizliğinin ortadan kaldırılmasına ve öğrenen örgüt kavramının, işletme yöneticilerince belirlenen rekabet stratejilerinin başarı düzeylerinin artırılmasını destekleyen bir kavram olduğuna yer verilmektedir. Sonraki çalışmalar, bu araştırmada üzerinde fazlaca durulmamış olan bir örgütün öğrenen örgüt olma potansiyelinin değerlendirilmesi, öğrenen örgüt kültürünün oluşturulması, öğrenen örgüt yapısının kurulmasında örgüt liderinin rolünün derinlemesine incelenmesinin yanı sıra, öğrenen örgüt çalışmalarının hizmet kalitesinin artırılması ve personel yetkinliğinin yükseltilmesi üzerindeki etkileri araştırılarak seyahat acenteleri ve konaklama işletmeleri açısından değerlendirilebilir.Çalışmanın birinci bölümünde, tezin oluşturulması hakkında genel bilgiler verilmektedir. İkinci bölümünde turizm ve ulaştırma sektörünün içinde bulunduğu durum hakkında bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde rekabet stratejileri ve yeni örgüt tipleri üzerinde inceleme yapılmıştır. Öğrenme, örgütsel öğrenme, öğrenen örgüt yapısı ve çalışmaları, rekabet stratejileri kavramları incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde rekabet stratejilerinin başarılarının artırılmasında öğrenen örgüt çalışmalarının etkileri üzerine inceleme yapılmış, bu konu üzerinde Uşak'ta faaliyet gösteren Anadolu Ulaşım AŞ'de uygulama yapılmış ve etkileri irdelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğrenen Örgütler, Rekabet Stratejileri, Maliyet Liderliği, Farklılaşma, Odaklanma.
dc.description.abstractGlobalization of markets, rapidly developing tecnology, increasing competition, differantation of new information employees, academian merbers and business managers who has affected work on application that can get the competition advantage and working plan as intensive, affect the forms of goods and sevices and business structure. In comparison with the past time easier access to the learning consept and considering the learning consept as a factor which may create advantage on competition, is impossible to be reflected on forms of services of tourism companies which operate in an competitive environment. The tourism company compete both with the other tourism companies that live in the same country and same location and live in a lot of other countries and companies a global dimension. This situation means that the tourism companies face with the choice of either living in market as surviving and growing of loosing the competition advantage and finishing their possessions. In that case the manager of the tourism companies must consantrate on the management styles which give an opportunity that can get the competition advantage. Learning organization structure that creates the information and sharing it in the organization efficiently and reflecting t to application procedure skillfully, can be a factor that develops of the competition strategies. Learning organization structure and organizational learning progress are not applied in tourism sector and in many other sector in Turkey because of the reasons like explaining an idea which is indefinite or not concerned enough by directors of managements. This work covers that removing the indefinition of the learning organization and the learning organization is a concept which supports having increased the success of rivalry strategies by managements? directors. Next studies can be appreciated designing of learning organizations culture, role of the leader on designing of learning organization and learning organization culture, that is not examined consept on this study and the effects of learning organization activities on increasing of service quality and staff abilities on the hospital industry and travel sector.In the first part of this study is taken place to about how this study is created. On the second part is examined on competitive strategies and new organization forms. Generally on this part is examined the consept of learning, organizational learning, learning organization form and works and competitive strategies. In the fourth part, it is examined the effects of the learning organization progress for to increase success of rivalry strategies and for his point, the practice was done at `Anadolu Ulaşım? Anatolian Transportation joint-stock company which is active in Uşak and was scrutinized the effects.Key Words: Learning Organization, Competitive Strategies, Cost Leadership, Differantation, Focus.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm işletmelerinde rekabet stratejilerinin başarılarının artırılmasında öğrenen örgütün rolü: Bir ulaştırma işletmesinde örnek olay çalışması
dc.title.alternativeRole of the learning organization on increasing success of competitive strategies on the tourism companies: A case study in a transportation company
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid303993
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228655
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess