Show simple item record

dc.contributor.advisorKıngır, Said
dc.contributor.authorMesci, Muammer
dc.date.accessioned2021-04-30T10:54:00Z
dc.date.available2021-04-30T10:54:00Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550465
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki seyahat acentalarının performans değerlendirmede hangi kriterleri kullandıklarını ve neyi ne ölçüde gerçekleştirdiklerini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde Türkiye'de faaliyet göstermekte olan ve yıllık bir milyon dolar üzerinde ciro elde eden A Grubu seyahat acentaları (s=126) araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kapsamında anket tekniğinden yararlanılarak veriler toplanılmıştır. Araştırma verileri, bahsi geçen seyahat acentalarından birer üst düzey yönetici olmak kaydıyla elde edilmiştir. Araştırma sonucunda A Gurubu seyahat acentalarının performans değerlendirme kriterleri olarak; Çevresel Boyut, Çalışma Yaşamı Kalitesi ve İş Gücü Boyutu, Kalite ve Müşteri Memnuniyeti Boyutu, Finansal Boyut, Kontrol Boyutu Rekabet Boyutu ve Verimlilik Boyutunu önemli ölçüde kullandıkları ve uyguladıkları ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte seyahat acentalarında performans değerlendirmenin başarılı bir biçimde uygulanabilmesi için yöneticilerin bu boyutlara gereken önemi vermeleri ile sağlanabileceği anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Performans, Performans Değerlendirme, Seyahat Acentaları, Türkiye,
dc.description.abstractThis study aims at investigating the performance evaluation what using criteria and a degree realization in Turkey. Within this framework, A Group travel agents (n=126) which obtained one million dollars endorsement and operating in Turkey. In the context of quantity research, the date has been collected by using questionnaire technics. The date of research, interview face to face with upper class manager from each firm. As a result of the study, it has been found out that A Group travel agency give importance and using to performance evaluation criteria in which environment dimension, work life quality and work dimension, customer satisfactions dimension, financial dimension, control dimension, compete dimension and productivity dimension. On the other hand, was found out that the performance evaluation criteria could be applied in the travel agency and it would give important contributions to manager to these businesses.Key Words: Performance, Performance Evaluation, Travel Agents, Turkey,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTürkiye`deki seyahat acentalarında performans değerlendirme yaklaşımları: A grubu seyahat acentalarına yönelik bir alan araştırma
dc.title.alternativeThe approach of performance evaluation travel agent in Turkey: An investigation in a group travel agent
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmTurkey
dc.identifier.yokid311098
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228854
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess