Show simple item record

dc.contributor.advisorGüngör, Arif
dc.contributor.authorÇelik, Sedat
dc.date.accessioned2021-04-30T10:53:57Z
dc.date.available2021-04-30T10:53:57Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550453
dc.description.abstractLiderlik ve strateji işletmeler için önemi her geçen gün artan iki önemli kavramdır. Otel işletmelerinin emek yoğun bir yapıya sahip olması, çevresel değişmelere karşı esnek olması, müşteri isteklerinin sürekli değişmesi gibi sebeplerle ile liderlik ve stratejinin önemi artmaktadır. Değişimin sürekli olduğu ve rekabetin arttığı turizm sektöründe otel işletmelerinin geleceklerini yönetebilmeleri için işletmelerin sahip olduğu yöneticilerin liderlik vasıflarına sahip olmaları ve ayrıca stratejik düşünmeleri gerekir. Bu araştırmanın amacı otel işletmelerinde liderlik tarzları ile stratejik kararlar arasındaki ilişkiyi orta koymaktır. Araştırmanın içeriği dikkate alınarak nicel araştırma yapılması uygun görülmüştür. Verilerin elde edilmesinde anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma İstanbul'daki Turizm İşletme Belgeli 4-5 yıldızlı otel işletmelerini kapsamaktadır (Evren Sayısı: 109). Araştırmada örneklem seçimine gidilmiş ve kolayda örneklem yöntemi seçilerek 87 otel işletmesinden veri alınmıştır. Araştırma sonuçlarında İstanbul'daki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde genel olarak dönüşümcü liderlik, babacan liderlik, otokratik liderlik ve karizmatik liderlik tarzlarına sahip yöneticilerin olduğu ortaya çıkmıştır. Bu liderlik tarzlarına sahip liderlerin yenilikçilik ve değişime yönelik, temel iş stratejilerine yönelik, çatışmaya müdahale etmeye yönelik, risk almaya yönelik stratejik karar aldıkları gürülmektedir. Liderlik tarzları ile stratejik kararlar arasında anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractLeadership and strategy is two important concept for businesses that are growing importance day by day. The importance of leadership and strategy has increased because of the hotel businesses? have a structure of labor-intensive, to be flexible to environmental changes, constantly changing customer requirements, etc. Change to be constant, increasing competition in the tourism sector, companies? managers must have leadership qualities and they must think strategic to manage future of hotel companies. The purpose of this study is to moderate the relationship between leadership style and strategic decisions in hotel companies. As the content of the study were considered, it was thinked fit making quantitative research. Survey technique was used to obtain datas. The study has covered 4 and 5 stars hotel companies in İstanbul that has Tourism Operation Certificate (115). Also in the study was used sampling and conveniency sampling method was selected and data was obtained from 87 hotel companies. Research results, in 4 and 5 star hotel companies in Istanbul, in general, managers that have transformational leadership, paternalistic leadership, autocratic leadership and charismatic leadership styles emmerged. It was seen leaders' that have this style of leadership made strategic decision to innovation and to change, to maintain stability, to the conflict, to take risk. Significant relationships were found between leadership style and strategic decisions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLiderlik tarzları ile stratejik kararlar arasındaki ilişki: İstanbul`daki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeRelationship between leadership style and strategic decisions: A research in 4 and 5 stars hotel businesses in Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmStrategic decision
dc.identifier.yokid409026
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290092
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess