Show simple item record

dc.contributor.advisorKuyumcu Vardar, Aslıhan
dc.contributor.authorSirem, Özgür
dc.date.accessioned2021-04-30T10:53:47Z
dc.date.available2021-04-30T10:53:47Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550412
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 4+4+4 okul sisteminde sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretim sürecine yönelik görüşlerini cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan okul farklılığına göre belirlemektir. Araştırmaya Düzce il genelinde görev yapan birinci sınıf ve ikinci sınıf okutan toplam 289 öğretmen katılmıştır. 2012-2013 yılından itibaren uygulamaya konulan 4+4+4 okul sisteminde ilkokuma yazma öğretim sürecine katılan öğretmenlerin görüşlerini belirlemek üzere, araştırmacı tarafından geliştirilen `Sınıf Öğretmenlerinin İlkokuma Yazma Öğretim Sürecine Yönelik Görüşleri Anketi` uygulanmıştır. Tarama Modeli kullanılan bu araştırmada, öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretim sürecine yönelik görüşleri frekans (f) ve yüzde (%) değerleri ile analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde İstatistik Paket Programından yararlanılmıştır. Öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretim sürecine yönelik görüşleri ile cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan okul arasındaki ilişki Kay-Kare İlişki Testi (Chi-Square Tests) ile analiz edilmiştir.4+4+4 okul sisteminde sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretim sürecine yönelik görüşlerinin alındığı bu araştırmada öğretmenlerin çoğunluğunun vermiş olduğu yanıtlara göre; ilkokuma yazma öğretim sürecinde ek kaynak kitaba ihtiyaç duyulduğu, öğretmenler tarafından verilen ödevlerin sınıfta kesinlikle kontrol edildiği, 60-66 aylık çocukların okula uyum sağlamada sorun yaşadığı, 4+4+4 okul sisteminin ilkokuma yazma sürecini olumsuz etkilediği, uyum ve hazırlık çalışmalarında verilen 3 aylık sürenin fazla olduğu, okul öncesi eğitimi alan öğrencilerin ilkokuma yazma dersinde daha başarılı olduğu, öğretmenlerin ilkokuma yazma etkinlikleri yaptırmak için yeterli becerilere sahip olduğu ve ilkokuma yazma etkinlikleri yaptırmanın sabır istediği sonucuna ulaşılmıştır.İlkokuma yazma öğretim sürecine katılan öğretmenlerin görüşleri ile cinsiyetleri arasındaki ilişki incelenmiş ve yapılan Kay-kare testine göre istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Araştırmaya katılan öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretim sürecine yönelik görüşleri ile mesleki kıdemleri arasındaki ilişki incelenmiş ve yapılan Kay-kare testine göre; ilkokuma yazma etkinlikleri yaptırmanın diğer etkinlikleri yaptırmaktan daha önemli olduğu ve ilkokuma yazma sürecinde velilerin öğrencilere destek olduğu maddeleri ile mesleki kıdem arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.Farklı okullardan mezun olan öğretmen görüşleri dikkate alındığında ilkokuma yazma sürecine ilişkin Eğitim Fakültesi, Fen Edebiyat fakültesi, Eğitim Yüksek Okulu ve Diğer okullardan mezun olan öğretmenlerin çoğunluğunun vermiş olduğu ortak yanıtlara göre; 4+4+4 okul sisteminin ilkokuma yazma sürecini olumsuz etkilediği, 60-66 aylık çocukların okula uyum sağlamada sorun yaşadığı, öğretmenlerin ilkokuma yazma etkinlikleri yaptırmak için yeterli becerilere sahip olduğu ve ilkokuma yazma etkinlikleri yaptırmanın sabır istediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the views of elementary school teachers about reading-writing instruction process in 4+4+4 school system according to gender, professional experience and type of school they graduated from. 289 teachers working in Düzce who have been teaching first and second grades participated in the study. In order to determine the views of teachers after the system change applied in 2012-2013 academic year, a questionnarie named `The Views of Elementary School Teachers About Reading-writing Instruction Process in 4+4+4 School System` developed by the researcher was conducted.Descriptive method was used in the study. The analyses were done using statistical package programs. Percentage and frequency values of teachers views were presented. The relationship between gender, professional experience and type of school teachers graduated was analysed through Chi-Square tests. In this study which aims to determine the views of elementary school teachers about reading-writing instruction process in 4+4+4 school, the conclusions can be summarised as; teachers need additional books, teachers certainly control homework in class time, children between 60-66 months ages have difficulties in adapting school, 4+4+4 school system affected reading-writing process negatively conducting reading-writing instruction process activities require patience, three months time given for adaptation and preparation studies is more than needed, children who attented preschool education are more successful in reading-writing process than the others who did not, teachers have the necessary skills for conducting reading-writing instruction process No significant difference was found in Chi-square tests conducted to determine the relationship between the views of teachers and gender.The relationship between the views of the teachers toward reading-writing process and their professional experience was investigated through Chi-square tests. According to the results; the following items showed significant difference; conducting reading-writing activities are more important than the others, parents support their children during reading-writing process. When the views of teachers gruaduated from different schools were investigated, it can be concluded that; most of the teachers think 4+4+4 school system affected reading-writing instruction process negatively, children between 60-66 months ages have difficulties in adapting school, teachers have the necessary skills for conducting reading-writing instruction process and conducting reading-writing instruction process activities require patience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title4 + 4 + 4 okul sisteminde sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretim sürecine yönelik görüşleri: Düzce ili örneği
dc.title.alternativeThe views of elementary school teachers about reading - writing instruction process in 4 + 4 + 4 school system: Düzce sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytm4+4+4 education system
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10010152
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399409
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess