Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, İzzet
dc.contributor.advisorTaşgit, Yunus Emre
dc.contributor.authorDuru, Ali Ulaş
dc.date.accessioned2021-04-30T10:53:43Z
dc.date.available2021-04-30T10:53:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550399
dc.description.abstractGünümüzde bilimsel ve teknolojik geliĢmelerin artması ile rekabet edebilmenin kriterleri de değiĢmektedir. Teknolojideki geliĢmeler, beraberinde pazarda oluĢan beklenti ve ihtiyaçlar firmaları değiĢime zorlamaktadır. Daha önceleri kalite, fiyat, daha ucuza satmak gibi unsurları tüketicisine sunabilen firmalar ön plana çıkmaktaydı ama bu saydığımız unsurları artık neredeyse tüm firmalar sunabilmektedir. ĠĢte burada devreye inovasyon girmektedir. Tüketici üzerinde daha fazla tatmin oluĢturan, farklı ürün ve hizmetler sunabilen firmalar tüketici tarafından tercih sebebi olacaktır. DeğiĢken çevresel Ģartlar göz önünde bulundurulduğunda, inovasyon yapmak önemli bir gereklilik haline gelmiĢtir. Son yıllardaki bu değiĢim sürdürülebilir baĢarının sağlanması açısından sağlık sektörü için de önemli bir gerçekliktir. Bütün endüstrilerde olduğu gibi, bir giriĢim olarak hastaneler de sürdürülebilir rekabet gücü sağlama ve hastaların, sağlık personelinin ve paydaĢların ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilme düĢüncesiyle yenilikçi olmak durumundadırlar. Bu doğrultuda araĢtırmanın amacı Düzce Ġli‟ nde bulunan sağlık tesisi yöneticilerinin inovasyon algılarını tespit etmektir. Bu sebeple nitel araĢtırma yöntemi çerçevesinde Düzce Ġli‟ nde bulunan kamuya ait sağlık tesisi yöneticilerinin 13‟ ü ile derinlemesine mülakat yapılmıĢtır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiĢtir. AraĢtırma sonucunda sağlık tesisi yöneticilerinin inovasyon hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları, iĢleri kolaylaĢtırmak, maliyetleri düĢürmek ve daha verimli çalıĢmak adına yapılan faaliyetlerin, inovasyon bilincinden ziyade beklentilerin ve rekabet koĢullarının daha da arttığı günümüzde yapılması gerekli olan çalıĢmalar olduğu tespit edilmiĢtir. AraĢtırma kapsamındaki sağlık tesislerinin; kamu kurumu olmaları ve mevzuat ile sınırlandırılmıĢ yapıları, bu kurumdaki yöneticilerin etkin kararlar almaları önünde bir engel olarak görülmüĢtür.Anahtar Kelimeler: Sağlık Tesisleri, Hastane Yöneticileri, İnovasyon, İnovasyonAlgısı.
dc.description.abstractAt present, with the increase of scientific and technological developments, competition criteria also varies. Companies are forced to change by the developments in technology and expectations and needs in market. Previously, the companies which were able to present to their consumers some factors such as quality, price and underselling were in the forefront position but today almost all companies are able to provide the same conditions. At this point, innovation comes out. The companies which can satisfy their consumers more than others by serving various products and facilities are going to be preferred. Considering variable factors in the area, making innovations has been a must. This change in recent years is a remarkable reality for also health sector in terms of sustainable achievement. As in all industries, hospitals also need to be innovative to provide sustainable competitiveness, to supply needs of patients, medical staff and stakeholders. In this regard, the aim of this research is to see the administrators‟ sense of innovation in health facilities in Düzce. For this reason, within the framework of qualitative research methods, 13 administrators working in public health services in Düzce were interviewed in death. The obtained data has been analysed with descriptive analysis technique. Research result has shown that administrators in health services don‟ t have enough information on innovation; activities carried out in healthcare services to make things easier, to reduce costs and to work more efficiently are not in the sense of innovation but for the requirements arising from conditions of competition and expectations. Also, it was shown that as the surveyed services are public institutions and registered by legal legislations, administrators working in these services are hindered to work efficiçently and make the decisions.Keywords: Healthcare Facilities, Hospital Administrators, Innovation, Sense ofInnovation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık tesislerindeki yöneticilerin inovasyon algısı: Düzce örneği
dc.title.alternativeAdministrators' sense of innovation in healthcare services: The case of Düzce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth management
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospital administration
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.subject.ytmHealth facility administrators
dc.subject.ytmHealth facilities
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid10059041
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399413
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess