İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları dil öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarısıyla ilişkisi
dc.contributor.advisor | Kılıç, Abdurrahman | |
dc.contributor.author | Ökmen, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T10:53:41Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T10:53:41Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550392 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları dil öğretim yöntemlerini belirlemek, kullanılan yöntemin öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezun olunan okul türü değişkenlerine göre ve yöntemlerin öğrencilerin akademik başarısıyla ilişkisini incelemektir. Bu araştırmada tarama araştırması yapılmıştır. Araştırmaya Düzce İl Milli Eğitime bağlı ortaokullarda çalışan toplam doksan beş (95) 8. sınıf İngilizce öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin kullandıkları dil öğretim yöntemini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen `Dil Öğretim Yöntemleri Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde istatistik veri analiz paketi kullanılmıştır. Dil öğretim yöntemiyle cinsiyet ve mezun olunan okul türü arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek için Mann-Whitney U testi, dil öğretim yöntemiyle kıdem yılı arasında ve öğrenci başarılarının kullanılan dil öğretim yöntemlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Kruskal-Wallis testi, kullanılan öğretim yöntemiyle TEOG sonuçları arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek için Spearman Brown testi yapılmıştır. Öğretmenlerin en fazla Dilbilgisi Temelli Öğretim yöntemini, en az ise Dinleme Temelli Öğretim Yöntemini kullandıkları belirlenmiştir. Kullanılan dil öğretim yöntemiyle cinsiyet, kıdem yılı ve mezun olunan okul türünde farklılıklar olduğu görülmüştür. Kullanılan dil öğretim yöntemiyle TEOG yabancı dil başarısı arasındaki ilişkiye bakıldığında, pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrenci başarılarında kullanılan dil öğretim yöntemlerine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığına bakıldığında, TEOG 1 ve TEOG 2 yabancı dil sınavında Aktif Öğretim Yöntemi - Dört Temel Beceri Odaklı yöntemi kullanan öğretmenlerin öğrencilerinin, Dilbilgisi ve Dilbilgisi-Dört Temel Beceri Odaklı yöntemi kullanan öğretmenlerin öğrencilerinden daha başarılı oldukları görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Dil Öğretim Yöntemi, Akademik Başarı, İngilizce Öğretmen | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to identify language teaching methods that English teachers use, to examine the use of language teaching methods with respect to their gender, lenght of service, university type that is graduated and to examine the relationship language teaching methods and students' academic success. Screening reserach is done in this research. The attends of the study were ninety-five (95) English teachers who study in 8th grades in Duzce. `Language Teaching Methods Measure`, that was developed by researcher, was used to identify language teaching methods that English teachers use. Statistical package was benefited to analyze the data obtained from the attendants. The difference between language teaching methods and gender and university type that is graduated was analyzed through Mann-Whitney U test, the difference between language teaching methods and lenght of service and the difference between language teaching methods and students' academic success was analyzed through Kruskal-Wallis test, the relationship between language teaching methods and TEOG foreign language succes was analyzed through Spearman Brown.It was identified that the mostly preferred method was `Grammar Based Method` and the methods that were used the least were `Listening Based Method`. There was meaningful difference between language teaching method and university type that is graduated, gender and lenght of service. As to the relationship between language teaching method and TEOG foreign language success, there were meaningful and positive side relationship. As to the difference between language teaching method and students' success, it was seen that sudents ,whose teachers used Active Teaching Method-Four Skill Based Method, were more succesful than students whose teachers used Grammar Based Method and Grammar Based Method- Four Skill Based Method. Key Words: Language Teaching Method, Academic Success, English Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları dil öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarısıyla ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between English language teaching methods, that english teachers use, and students' academic success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10077668 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 417547 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |