Show simple item record

dc.contributor.advisorSapancı, Ahmet
dc.contributor.authorŞanli, Büşra
dc.date.accessioned2021-04-30T10:53:34Z
dc.date.available2021-04-30T10:53:34Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550368
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarısını yordayan faktörleri incelemektir. Bu bağlamda İngilizce başarısıyla ilişkili olduğu düşünülen kişilik, kaygı, motivasyon ve öz yeterlik değişkenleri incelenmiştir. Araştırmaya Karabük Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda öğrenim gören toplam 279 öğrenci katılmıştır. Kişilik değişkeni için Sıfatlara Dayalı Kişilik Ölçeği; kaygı değişkeni için Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği; motivasyon değişkeni için Akademik Motivasyon Ölçeği ve öz yeterlik değişkeni için İngilizce İle İlgili Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde bilgisayar paket programından yararlanılmıştır. Öğrencilerin İngilizce başarıları ve cinsiyetleri arasındaki fark için Bağımsız Örneklem t-testi; İngilizce başarıları ve mezun oldukları lise türü arasındaki ilişki için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA); İngilizce başarısı ile kişilik, kaygı, motivasyon ve öz-yeterlik arasındaki ilişkiler için ise Pearson momentler korelasyonu ve bu değişkenlerin İngilizce başarısını yordama gücünü saptamak için çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır.Anahtar kelimeler: İngilizce Başarısı, Kişilik, Kaygı, Motivasyon, Özyeterlik.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the factors predicting English achievement of university preparatory class students with respect to such variables as personality, anxiety, motivation and self-efficacy. The participants of the study were 279 students who study at Karabük University School of Foreign Languages. Various scales related to each variable (Adjective Based Personality Scale, Foreign Language Classroom Anxiety Scale, Academic Motivation Scale, and A Self-Efficacy Scale For English) were used. A statistical package programme was benefitted to analyze the data obtained from the participants. Independent Sample t-test for the difference between English achievement and gender, one-way ANOVA for the relation between English achievement and high school type, correlation analyses for English achievement & personality, anxiety, motivation and self efficacy were carried out. Multiple Linear Regression analysis was also used in order to determine the predictability of English achievement.Keywords: English Achievement, Personality, Anxiety, Motivation, SelfEfficacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarısını yordayan faktörler (Karabük Üniversitesi örneği)
dc.title.alternativeThe factors predicting english achievement of university preparatory class students (Karabuk University sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.identifier.yokid10115341
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458466
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess