Show simple item record

dc.contributor.advisorÇatı, Kahraman
dc.contributor.authorKanoğlu, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2021-04-30T10:53:33Z
dc.date.available2021-04-30T10:53:33Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550361
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, hastane işletmelerinde kurumsal imajın hasta memnuniyetine etkisinin incelenmesidir. Hastane türüne göre (kamu- özel) göre farklılık gösterip göstermediğini de ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için belirlenen bir kamu ve özel hastaneden hizmet alan hastalar araştırmanın evreni olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklem büyüklüğü her hastane için 250 olmak üzere toplam 500 olarak belirlenmiştir. Veri toplama sürecinde kolayda örneklem yönteminden yararlanılmıştır. Veriler yüz yüze anket tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma verileri SPSS 20 paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda kurumsal imaj ile hasta memnuniyeti arasında pozitif yönlü bir ilişki varken, hasta memnuniyetinin hastane türüne göre farklı olmadığı görülmüştür. Son olarak, demografik özelliklere göre tercih edilen hastane türleri incelendiğinde cinsiyet, yaş, meslek, gelir düzeyi ve eğitim düzeyi gibi tüm demografik özelliklere göre tercih edilen hastane türlerinin farklılık gösterdiği saptanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify whether the influence of the corporate image on the patient satisfaction differs according to type hospital (public or private). To this purpose, patient who had treatments from a certain public and a certain private hospital were determined as the population of the research. The data were collected form 500 patient, including 250 for each of the hospitals by face to face survey technique. Convenience sampling method was utilized in the process of data collection. The data were analyzed by SPSS 20 software. According to the results of the study; have reached the conclusion that there is a positive relationship between patient satisfaction and corporate image. It also shows differences in patient satisfaction according to the hospital type. Finally, preferred hospital types vary according to demographic characteristics of the participants. These variables were gender, age, occupation, income and education level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurum imajının müşteri memnuniyetine etkisi: Kamu- özel hastane örneği
dc.title.alternativeThe i̇nfluence of the corporate image on the patient satisfaction: Example of public and private hospitals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentToplam Kalite Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals-public
dc.subject.ytmPrivate hospitals
dc.subject.ytmCorporation image
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmPrivate hospitals
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmDüzce
dc.identifier.yokid10128424
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441152
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess