Show simple item record

dc.contributor.advisorÖncü, Mehmet Akif
dc.contributor.authorÜstünel, Murat
dc.date.accessioned2021-04-30T10:53:32Z
dc.date.available2021-04-30T10:53:32Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550356
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Düzce'de faaliyet gösteren KOBİ'lerin Sosyal Sorumluluk uygulamalarına yönelik algıları ile işletme performansı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmanın alt amacı ise işletmelerin sosyal sorumluluk algılarını ortaya koymaktır. Bu amaçlar çerçevesinde Düzce'de faaliyet göstermekte olan ve KOBİ niteliği taşıyan 190 işletme araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi çerçevesinde anket tekniğinden yararlanarak veriler toplanmıştır. Araştırma verileri, ifade edilen 190 KOBİ işletmesinden birer üst düzey yönetici olmak kaydıyla onlardan elde edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların sosyal sorumluluk ve işletme performansı boyutlarına yönelik yüksek düzeyde algıları olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte değişkenler arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkilerin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, başarılı bir performans değerlemesi için işletme yöneticilerinin sosyal sorumluluk uygulamalarını ciddiye almaları ve bu yöndeki yatırımlarını artırmaları gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Sorumluluk, Performans, Performans Değerlendirme,KOBİ, Düzce.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the relationship between perception of social responsibility practices with business performance with respect to SMEs which operates in Duzce. The sub-goal of this study is to identify the perceptions of social responsibility of enterprises. In this context, 190 enterprises which have characteristics of SMEs were included in research. Quantitative research method is preferred and data obtained via survey technique. Surveys are distributed to SMEs and one top manager from all of the businesses participated the research. According to the results, participants have high level of perception related to dimensions of social responsibility and business performance. Also, it is revealed that there are positive and significant correlations between variables. Besides, enterprise managers should consider social responsibility practices and need to increase their investments in this direction for a successful performance appraisal.Anahtar Kelimeler: Social Responsibility, Performance, Performance Evaluation,KOBİ, Duzce.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal sorumluluk uygulamalarına yönelik algı ile işletme performansı arasındaki ilişki: Düzce ilindeki KOBİ`ler üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeRelationship between the perception of social responsibility practices and performance: A study on SMEs in Düzce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-20
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmCompany performance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.identifier.yokid10136100
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458470
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess