Temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin eğitimde toplam kalite yönetimini algılama düzeyleri üzerine bir araştırma-Düzce ili örneği
dc.contributor.advisor | Bozdemir, Enver | |
dc.contributor.author | Emresezer, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T10:53:30Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T10:53:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-03-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550352 | |
dc.description.abstract | Toplam Kalite Yönetimi (TKY), temel olarak bir şirket veya kurumda ürün ve hizmetlerin devamlı geliştirilmesini, kurum içi ve kurum dışı tüm müşterilerin beklenti, istek ve memnuniyetlerinin karşılanmasıdır. Bu da alınan tüm kararlara ve sorunların çözümüne herkesin katılımını, sorunlara ve kaliteye odaklı ekip çalışmalarını, çalışanlar arasında etkili ve samimi bir iletişimin kurulmasını, çalışanların tümünün sorumluluk üstlenmesini içerir. Değişimin zorunlu olduğu günümüzde, tüm örgütler varlıklarını devam ettirebilmek için bu değişime ayak uydurmak zorundadır. Bu değişimin içinde eğitim örgütleri önemli bir yere sahiptir. Günümüz ihtiyaçlarına cevap verecek, geleceğe uyum sağlayacak bireyler yetiştirmek şüphesiz eğitimin en önde gelen görevlerindendir. Toplam Kalite Yönetimi okulların kalitelerini artırma çalışmalarında önceliğini müşteri memnuniyeti olarak belirlemiştir. TKY kurumlarda liderlik, demokratik ortam, süreç yönetimi ve öğrenen örgüt gibi özellikleriyle kalitenin artmasında anahtar rol oynayacaktır. Öncelikle TKY'nin ve temel niteliklerinin eğitim kurumlarında çalışan öğretmenler tarafından nasıl yorumlandığı, eğitim kurumlarında TKY uygulamalarının başarılı olması için belirlenmelidir.Bu araştırmanın amacı, temel eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimini nasıl algıladıklarını ortaya koymak ve onların Toplam Kalite Yönetimi hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Araştırmada Düzce ili örnek alınmış ve yöntem olarak genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce ilindeki temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemi ise, evrenden tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 236 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılardan ölçek yöntemi ile bilgiler toplanmış ve bu bilgiler İstatistik Paket Programı (Statistical Package for Social Sciences) yardımı ile değerlendirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Toplam Kalite Yönetimi Algılama Ölçeği` kullanılmıştır. Toplam ölçek için hesaplanan iç tutarlık kat sayısı ise 0,94 olarak bulunmuştur.Bu çalışmada elde edilen en önemli bulgular; eğitim kurumlarında TKY ilkelerinin uygulanması gerektiği buna karşın okullarda TKY ile ilgili seminer konferans, hizmet içi eğitim çalışmalarının yeterli sayıda düzenlenmemesi ve ödüllendirme sisteminin adil ve tam olmamasıdır. | |
dc.description.abstract | Total Quality Management (TQM) is essentially the continuous development of products and services in a company or institution and meeting the expectations and satisfaction of in-house and external all customers. This includes the participation of everyone in the settlement of all the decisions taken and issues, taking responsibility of all employees, teamwork and quality-oriented issues, effective and sincere communication of employees in the establishment. Today, when change is necessary, in order to maintain their existences all organizations must adapt to these changes. Educational organizations in these changes have an important place. Educating individuals to meet the needs of today, to adapt to the future is without any doubt, one of the foremost task of education. Total Quality Management has determined the priority in the work as customer satisfaction to increase the quality of schools. TQM will play a key role in increasing the quality with the features such as leadership, democratic environment, process management and learning organization in the organizations. Firstly how TQM and the basic characteristics of TQM are interpreted by teachers working in educational institutions should be determined to be successful of TQM practices in educational institutions. The aim of this study is to demonstrate how teachers perceive Total Quality Management in basic education institutions and to determine their thoughts on their Total Quality Management. Düzce province in the study sample was taken and general screening method was used as the method. The population of the study consists of teachers working in basic education institutions in Düzce province. The sample, with a random sampling of the population comprises of 236 selected teachers. Information collected of the participants by the scale method was assessed with the help of statistical software package. Developed by the researcher `Total Quality Management Perception Scale` was used as data gathering tool. The internal consistency coefficient calculated for the total scale was found as 0.94. The most significant findings obtained in this study; it is the result that TQM principles must be implemented in educational institutions whereas in educational institutions TQM related seminars, conferences, in-service training were not held in sufficient numbers and the reward system is not fair and full. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin eğitimde toplam kalite yönetimini algılama düzeyleri üzerine bir araştırma-Düzce ili örneği | |
dc.title.alternative | A research on the level of total quality management perception in education of teachers working in basic educational insitutions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-13 | |
dc.contributor.department | Toplam Kalite Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10098128 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 535293 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |