Ortaokuldaki öğrencilerin İngilizce öğrenimindeki başarısızlık nedenlerinin incelenmesi (Bartın/Ulus örneği)
dc.contributor.advisor | Kuyumcu Vardar, Aslıhan | |
dc.contributor.author | Tunçkol, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T10:53:30Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T10:53:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-03-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550350 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Bartın ilinin Ulus ilçesindeki ortaokul öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerindeki başarısızlık nedenlerini belirlemektir. Araştırmada ortaokullarda öğrenim gören 657 öğrencinin İngilizce öğrenimlerindeki başarısızlık nedenleri ve başarısızlık nedenleri ile cinsiyet, aile gelir durumu ve İngilizce çalışmaya ayırdıkları zaman arasındaki ilişki incelenmiştir.Tarama modeli kullanılan bu araştırmada araştırmanın evrenini Bartın ili Ulus ilçesinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören tüm ortaokul öğrencileri (5. 6. 7. ve 8. sınıflar) oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin İngilizce öğrenimlerindeki başarısızlık nedenlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen başarısızlık nedenleri anketi kullanılmıştır. Öğrencilerin demografik bilgileri ve İngilizce öğrenimlerindeki başarısızlık nedenlerine yönelik görüşleri yüzde (%) ve frekans (f) değerleri ile analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde istatistik paket programlarından yararlanılmıştır. Öğrencilerin İngilizce öğrenimlerindeki başarısızlık nedenlerine yönelik görüşleri ile öğrencilerin cinsiyet, gelir durumu ve İngilizce çalışmaya ayırdıkları vakit arasındaki ilişki Kay-Kare İlişki Testi (Chi-Square Tests) ile analiz edilmiştir.İngilizce öğreniminde başarısızlık nedenlerine yönelik olarak ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin alındığı bu çalışmada, öğrenciler uygulanan anketteki maddelerin büyük çoğunluğuna katılıyorum yanıtını vermişlerdir. Yapılan Kay-kare testine göre ise öğrencilerin İngilizce öğreniminde başarısızlık nedenlerine yönelik görüşleri ile cinsiyet ile 17 madde arasında, gelir durumu ile 17 madde arasında ve İngilizce çalışmaya ayrılan zaman ile 29 madde arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Katılımcıların çoğunun vermiş olduğu ortak yanıtlara göre; öğrencilerin ders dışında yeteri kadar İngilizce okuma yapmadıkları için (hikaye kitabı vb.) okuma metinlerini anlamakta zorlandıkları, kelimeleri telaffuz etmede zorlandıkları, İngilizce ve Türkçede cümle yapısı farklı olduğu için yazma becerisinde zorlandıkları, sınıflarında teknolojik olanaklar yeterince kullanılmadığı için dinleme yeteneklerinin yeterince gelişmediği, sınıflarında yeteri kadar konuşma etkinliği yapmadıkları için İngilizce konuşmakta zorlandıkları, sınıflarında yeterince görsel materyal kullanılmadığı için kelimeleri unuttukları, Türkçe dil bilgisinde eksik oldukları için İngilizce dil bilgisi konularını iyi anlayamadıkları, İngilizce ders kitaplarının ilgilerini çekmediği, İngilizce öğrenmeleri için sınıflarının yeterli teknik donanıma sahip olmadığı ve haftalık İngilizce ders saatlerinin İngilizceyi iyi bir şekilde öğrenmek için yetersiz olduğunu düşündükleri gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkarak haftalık İngilizce ders saatlerinin arttırılması, Milli Eğitim bakanlığınca ders kitaplarına ek olarak görsel materyallerin de okullara gönderilmesi, okulların teknolojik açıdan yeterli hale getirilmesi, derslerin dil becerilerine ayrılarak öğretilmesi önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the failure reasons of the secondary school students in Ulus district of Bartın province. In this study, the views of 657 secondary school students about failure reasons in teaching English and relationships between gender, students' families' income and studying time of English of students and students' views were analyzed.Descriptive method was used in the study. The study was carried out with all secondary school students (5th, 6th, 7th and 8th grade students) in Ulus district of Bartın in the 2014-2015 school year. In order to determine the failure reasons of the secondary school students, a questionnaire named `The Failure Reasons of the Secondary School Students in Learning English` developed by the researcher was conducted. The analyses were done by using statistical package programs. Percentage and frequency values of students' views were presented. The relationships between gender, students' families' income and studying time of English of students and students' views were analyzed through Chi-Square tests. In this study which aims to determine the views of secondary school students about failure reasons in teaching English, students answered as Agree to almost all questions. According to Chi-Square tests, it was found a significant difference between gender and students' views in 17 questions, between students' families' income and students' views in 17 questions and between studying time of English of students and students' views in 29 questions.The conclusions can be summarized as: students have some difficulties in understanding reading texts because they do not read much except from the lessons, they have difficulties in pronunciation, they have difficulties in writing because the syntaxes of English and Turkish are different, they have difficulties in listening because technological opportunities are not used enough in their lessons, they have difficulties in speaking because they do not make practice enough, they have difficulties in memorizing words because visual materials are not used sufficiently in their lessons, they do not understand grammar subjects because they do not have enough grammar knowledge in their mother tongue, they are not interested in course books, the schools are technologically insufficient and English lessons are not enough to learn English effectively. It can be recommended that English lessons should be increased, the Ministry of Education should supply visual educational materials, the schools should be made technologically sufficient and language teaching should be divided in four skill areas. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokuldaki öğrencilerin İngilizce öğrenimindeki başarısızlık nedenlerinin incelenmesi (Bartın/Ulus örneği) | |
dc.title.alternative | The investigation of secondary school students' failure reasons in learning English (Bartin/Ulus sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-13 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10100280 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 535289 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |