Öğretmen beklentisini geliştirme stratejilerinin öğrencilerin İngilizce dersindeki tutum ve başarısına etkisi (Eylem araştırması örneği)
dc.contributor.advisor | Acar, Filiz | |
dc.contributor.author | Yüksel, Selnur | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T10:53:27Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T10:53:27Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/550341 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı öğretmen beklentisinin öğrencilerin İngilizce dersindeki tutum ve başarısına etkisini araştırmak ve öğrencilerin başarısını ve olumlu tutumlarını artırmaktır.Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Düzce il merkezindeki bir okulda okuyan 43 6. sınıf ve 44 8. sınıf öğrencisi olmak üzere 87 öğrenciden oluşan örneklem grubu üzerinde yapılmıştır.Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan Öğretmen Beklentisini Belirleme Ölçeği, İngilizce Dersine Ait Tutum Ölçeği ve MEB tarafından hazırlanan kazanım kavrama testlerinden oluşan 7 adet deneme sınavı kullanılmıştır. Araştırma haftada 4 saat olmak üzere 12 haftada toplam 48 saat süresince yürütülmüştür.Araştırma sonucunda öğretmen beklentisinin öğrencilerin İngilizce dersine tutumunu olumlu yönde etkilediği ve başarılarını artırdığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to investigate the impact of teacher expectation on students' achievement and their attitudes towards English lesson and to increase the success and positive attitudes of the students. The study was carried out in a sample group consisting of 87 students, 43 sixth graders and 44 8th grade students attending a school in the city center of Düzce in the educational year of 2015-2016.While collecting data, `Teacher Expectation Scale` developed by the researcher, `Attitude Scale for The English Lesson` and 7 test exams prepared by MEB were used. The study was conducted for a total 48 hours in 12 weeks, 4 hours in a week.As a result of the study, it was revealed that teacher expectation influences the attitudes of the students towards the English lesson positively and increases their success. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen beklentisini geliştirme stratejilerinin öğrencilerin İngilizce dersindeki tutum ve başarısına etkisi (Eylem araştırması örneği) | |
dc.title.alternative | The effect of improving teacher expectancy strategies on the attitudes and academic achievement of students in English course (An example of action research) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Expectations | |
dc.subject.ytm | Aspiration level | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Teacher expectations | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10163140 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 479020 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |