Çin ticaret kültürü; uluslararası pazarda geleneklerin izleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin konusu uluslararası pazarda büyük bir yer edinmiş olan Çin'in, ticari faaliyetlerinde, geleneksel kültürün etkilerini aramak ve açıklamaktır.Uzun ve köklü geçmişi, bağlı kaldığı geleneksel kültürü ile Doğu Asya coğrafyasının beşik bölgesi olarak kabul edebileceğimiz Çin, uluslararası ticari faaliyetlerine ilk olarak MÖ. 2. yüzyılda Batı Han Hanedanlığı döneminde İpek Yolu ile başlamıştır. Bugün `Bir Kuşak Bir Yol` projesi ile Asya'dan Avrupa'ya uzanan bu antik rotayı tekrar canlandırmaya çalışan Çin, bu proje ile köklü kültürünü de tanıtmayı hedeflemektedir. Çin'in dünya ticaret sahnesine çıkması, 1980'li yılların başına denk gelmektedir. Bu zamana kadar meşhur setlerinin arkasında kalmayı tercih etmiş ve kapılarını dünyaya açmakta isteksiz davranmış olsa da bu süreçten sonra dünya ticaretinde, kontrollü bir şekilde adından söz ettirmeyi başarmıştır.Çin pazarında ticaret yapmak isteyen birinin en büyük problemi şüphesiz, Çinlilerin geleneksel kültürlerine bağlı düşünce tarzlarına yabancı olmasıdır. Öyle ki, Çin'in, ticaret kültürünü ve müzakere tekniklerini araştırmadan satış yapmaya çalışan bir ihracat firması, çok kaliteli mallara ve uygun fiyatlara sahip olmasına rağmen kültürel farklılıklar sebebi ile ticaret yaparken başarısız olabilmektedir. Bu nedenle, dünya ticaretinde üretim merkezi, yenileşimlerin uygulama alanı, ucuz üretim ve tüketimin ilk adresi konumuna gelen Çin'in ticaret kültürünün araştırılması ihtiyacı, gündeme gelmiştir.Bu çalışmada, Çin felsefesi ve edebiyatı ile harmanlanmış geleneksel Çin kültürünün günümüz Çin ticaret anlayışına olan etkileri araştırılmıştır. Edinilen verilerin, yazılacak tez ve bilimsel makaleler gibi somut veriler halinde sunulması, müzakerelerde fayda sağlayacak taktiklerin belirlenmesine yardımcı olacaktır.Anahtar Kelimeler: Kültür, Çin, Ticaret Kültürü, İpek Yolu The aim of this thesis is to seek and explain the effects of the traditional culture on the commercial activities of China that has gained a sizable place on the international market.With its traditional culture it has abided by and its history whose roots go deep, China, which we may acknowledge as `The Cradle of South Asia`, started its international commercial activities with The Silk Road in 2 A.D., under Western Han Dynasty. Today, with the project `One Belt One Road`, China is trying to revive this antique road stretching from Asia to Europe and also aiming to publicize its rich culture. The Chinese reappeared on the world market in the first years of 1980's. Though until then they had been behind their famous wall reluctant to open their gates to the world, after this process they, under control, managed to make their names heard on the world trade.The greatest problem of someone who wants to trade in The Chinese Market is no doubt his foreignness to the traditional culture ruled by thinking of the Chinese. In fact, an export company that is trying to make sales without researching Chinese commercial culture and negotiation techniques may fail due to cultural differences even though they have goods of high quality and reasonable prices. Because of this, the need for research on the commercial culture of China; the center of production in the world trade, the field of application in novelties, the first and foremost address of cheap production and consumption has become a current issue.In this study, the effects of the traditional Chinese culture, which is blended with Chinese philosophy and literature, on modern Chinese commercial understanding has been studied. The presentation of the acquired data in the thesis and scientific papers to be written will help determining the strategies to be used in negotiations.Key Words: Culture, China, Trade Culture, Silk Road
Collections