1-12 yaş çocuğu olan annelerin çocuk besleme ve gıda katkıları konusunda bilgi, tutum ve davranışlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Araştırma, 1-12 yaş çocuğu olan annelerin çocuk beslenmesi ve gıda katkıları konusunda bilgi ve davranışa yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı nitelikte yapılmıştır.Materyal ve Metot: Araştırma, Ağrı Merkez Eğitim ASM ve 6 Nolu ASM'de 31.12.2010 -25.04.2012 tarihlerinde yapılmıştır.Araştırmanın evrenini, Ağrı Merkez Eğitim ASM ve 6 Nolu ASM' sine kayıtlı 1-12 yaş çocuğu olan 2500 anne oluşturmaktadır. Örneklem yapılan güç analizi sonunda 413 kişi olarak saptanmıştır. Örneklem, gelişigüzel örnekleme yöntemiyle araştırmaya alınmıştır. Örneklemin tamamına ulaşılmıştır.Verilerin toplanmasında ?Anket Formu?, ``GKBDTÖ '' ve ``ÇBS? kullanılmıştır. Veriler, SPSS 17 istatistik paket programında değerlendirilmiştir.Bulgular: Annelerin eğitim, bağlı oldukları ASM, çocuk sayısı, ailelerindeki birey sayısı, gıda katkıları yüzünden zararlı gördükleri gıdalar ve gıda katkıları konusunda bilginin alındığı kaynağa göre GKBDTÖ toplam puan ve alt puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak önemli fark tespit edilmiştir (p<0.05). Annelerin eğitim, yaş, bağlı oldukları ASM, çocuk sayısı, ailelerindeki birey sayısı, 1-12 yaş çocuk sayısı, gıda katkıları yüzünden zararlı gördükleri gıdalar, 1-12 Yaş çocuklar gıda katkılarını en çok hangi besinlerden alındığı ve gıda katkıları konusunda bilginin alındığı yere göre ÇBÖ toplam puan ve alt puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir (p<0.05). GKBDTÖ'nin toplam puan ve alt boyut puan ortalamaları ile ÇBÖ'nin toplam puan alt boyut puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.Sonuç: Annelerin gıda katkılarına ilişkin bilgileri artıkça ve davranışları anlamlandıkça sağlıklı çocuk besleme uygulamalarının geliştiği saptanmıştır. Sonuç doğrultusunda annelerin çocukların bilinçli, güvenli gıda tüketimi ve beslenmesi konusunda farkındalıklarının artırılması için uzmanların önderliğinde eğitim programlarının düzenlenmesi önerilebilinir.Anahtar Kelimeler: Çocuk Beslenmesi, Davranış, Gıda Katkıları, Tutum Determining The Mothers? Having 1-12 Years Children, İnformation,Attitude, Behaviors About Feeding Children and Food AddictiveAim: Research was done in order to determine the mothers? having 1- 12 years children information, attitude, behaviors about feeding children and food addictive.Material and Method: Research was done at Ağrı Merkez Eğitim ASM and 6 Nolu ASM from 31.12.2010 to 25.04.2012.2500 mothers, having 1-12 year old children, registered to Ağrı Merkez Eğitim ASM and 6 Nolu ASM develop all of the research. The sample of the research determined the 413 at the end of the effort analysis. The examples are taken randomly in the research. All of the samples were achieved.The researcher used the ?Questionnaire?, ?GKBDTÖ? and ?ÇBS? for gathering the data.The datas are evaluated in the SPSS 17 statistic packet programme,Results: An important difference is determined statistically between GKBDTÖ total point and sub points averages according to the education of mothers, being a member of ASM, the number of children, the number of family members and the foods are harmful because of the food addictive. (P<0.05) An important difference is determined statistically between ÇBÖ total point and sub points averages according to the education of mothers, age, being a member of ASM , the number of children, the number of family member, the number of children between the ages of 1-12 , the foods are harmful because of the food addictives and from which foods 1 - 12 years old children take the most food addictive. (P<0.05) an important positive relation was determined statistically between the average of the GKBDTÖ total point and sub point.Conclusion: İt is determined that the morethe mothers have information about the food addictives and give meaning to their behaviors, the more the practice of nurturing healthy children develop. According to this result, it is suggested that the training programme is managed for increasing the awareness of feeding the children consciously and secure food consumption with the help of expertise.Key Words: Chıld Feeding, Behavior, Food Addictive, Attitude.
Collections