Üniversite öğrencilerinin boş zaman alışkanlıkları ve sportif eğilimlerinin mesleki yönelişlerine göre karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
6, ÖZET Üniversite öğrencilerinin boş zaman alışkanlıkları ve sportif eğilimleri nin mesleki yönelişlerine göre karşılaştırılması amacıyla ele alınan bu çalış mada, coğrafi konumları ve gelişmişlik düzeylerine göre belirlenmiş 3 üni versitenin 15 farklı Fakülte ve Yüksekokulunda tesadüfi yöntemle seçilen top lam 375 öğrenci üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Anket verilerine gö re; araştırma grubunun % 38.7'si kız öğrencilerden, % 61.3'ü erkek öğrenciler den oluşmuştur. Araştırma grubu öğrencilerinin % 82.9'u öğrenim gördüğü alanda çalışmak isterken, % 17.1 'i ise öğrenim gördükleri alanda çalışmak is temediklerini belirtmişlerdir. Bu sonuç mesleki eğilimler konusunda bazı te reddütlerin olduğunu göstermektedir. Anket sonuçlarına göre mesleki eğilimlerle boş zaman alışkanlıkları ko nusunda bir ilişki söz konusu iken, sportif eğilimler arasında anlamlı bir iliş kinin bulunmadığı anlaşılmıştır. Üniversite öğrencilerinin meslek alanlarına (Fakültelere) göre farklı rekreatif faaliyetlere yönelmiş olmalarında mesleki yönelişlerinin etkisi oiduğu sanılmaktadır. Zira Fen Edebiyat, Eğitim, İlahi-80 yat Fakülteleri öğrencileri çoğunlukla kültürel faaliyetlere eğilim gösterirken, Tıp ve Mühendislik Fakülteleri öğrencileri özel hobi faaliyetlerine,, İktisat, Si yasal Bilimler, Hukuk Fakülteleri öğrencileri ise sosyal faaliyetlere eğilim gös terirken Spor Yüksekokulu öğrencileri doğal olarak spor faaliyetlerine eğilim göstermek ted irler. Diğer taraftan üniversite öğrencilerinin meslek alanlarına göre sportif eğilimlerine bakıldığında anlamlı bir farklılık görünmezken, bu alanda yapı lan diğer araştırmalarla karşılaştırıldığında üniversite öğrencisi olmayan gruplara göre sportif faaliyetlere daha yüksek oranda ilgi gösterdikleri anla şılmaktadır. Bu araştırmanın dikkat çeken sonuçlarından birisi de üniversite öğrenci lerinin çok istedikleri halde çeşitli nedenlerden dolayı rekreatif faaliyetlere ve sportif aktivitelere katılamadıklarının anlaşılmasıdır. Bunun en önemli nede ni ise üniversitelerin sosyal, kültürel, sportif ve diğer faaliyetleri düzenleme konusunda yetersiz kalışıdır. Üniversite öğrencilerinin ihtiyaç duydukları bu tür faaliyetlerin düzenlenmesi konusunda üniversitelere önemli görev ve so rumluluk düşmektedir. 7* SUMMARY From 15 faculties and higher schools in 3 universities selectol according their geographical location and the level of development, a total number of 375 students were administered a questionnaire in order to investigate the re lationships the leisure time activities and sportive inclinations based on pro fessional orientation. According to the data obtained from the questionnaire, female students constituted. 38.7 % and make students 61.3 % of the sample. While 82.9 % of the students stated that they said they did not. This finding indicates that they had some hesitations about professional orientation. According to the findings from the questionnaires, while there was a re lationship between leisure time activities and professional orientation, there was not a relationship between sportive inclinations and professional orienta tion. It is thought that professional orientation had an effect on their being ori ented toward different recreactive activities according to their fields of study (faculties). In this sense, while the students of the faculties of letters, Educati on, Theology were mostly interested in cultural activities, those of the faculti-82 es of Medicine and Engineering were interested in hobby-related activities, the students of the Faculties of Economics and Administration and Law were interested in social activities and the students of Higher School of Sport were naturally interested in sportive activities. On the other hand, when the university students sportive activities were investigated based on their professional fields, no differences were found, whereas it was found that, when compared to other studies, groups of uni versity studentswere more interested in sportive activities than groups of non-university students. Another interesting finding of this study is that although university stu dents they could not because of various recreactive and sportive activities, re ason for this was that universities could not provide enough social, cultural, sportive and other activities for the students. It is largely the duty and respon sibility of the universities to organize the activities that university students re ed to participate in.
Collections