Lise beden eğitimi derslerinin müfredat programında belirtilen beden eğitimi dersleri genel amaçları ile atletizm eğitimi için belirlenen özel amaçların gerçekleşme düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmamızda, Türklerde beden eğitimi ve sporun tarihi gelişimi, beden eğitimi ve sporun amaçları, eğitimde sporun önemi, Türk Milli Eğitiminin amaçlan, okulda spor eğitiminin hedefleri, atletizmin tanımı ve bölümleri, dünyada ve Türkiye'de atletizmin tarihi gelişimi hakkında bilgi verildi. Araştırmalarımızda anket uygulaması tesadüfi belirlenen bir öğretmen ve üç öğrenci olmak üzere toplam 400 anket çalışması yapıldı. Anket verileri Ki-kare hipotez testi kullanılarak öğretmenlerin verdiği cevaplar ile öğrencilerin verdiği cevaplar arasında ilişkinin anlamlı olup olmadığı araştırıldı. istatistiki yöntem `Minitab For Windows ve SPSS For Windows` istatistik paket programlarında değerlendirilmiştir. Sorulan 81 soruda Beden Eğitimi derslerinin genel amaçlarının gerçekleşme düzeyleri atletizm eğitimi için belirlenen özel amaçların gerçekleşme düzeyleri araştırılmıştır. Beden Eğitimi derslerinin genel amaçları ve atletizmin özel amaçlarından 9 tanesinde önemli bir farkın olduğu görülmüştür. (Tablo-1,2,3,4,5,8,9,11,12 ). Dört amaçta ise öğretmenler ile öğrenciler arasında bir ilişkinin olduğu görülmüştür (Tablo- 6,7,10,13). Sonuç olarak Beden Eğitimi derslerinin genel amaçlan ile atletizm eğitimi için belirlenen özel amaçların gerçekleşme düzeylerinin yetersiz olduğu gözlenmiştir. Bu nedenle Milli Eğitim Bakanlığı (İlköğretim okulları Lise ve dengi okulları Beden Eğitimi Ders Öğretim Programlan) müfredat programlan yeniden gözden geçirilerek uygulanabilir. Amaçların ve hedeflerin tespit edilmesi gerekli görülmektedir. SUMMARY In our research, information about the historical development of sports and -gymnastics (physical training) in Turkey, the targets of gymnastics and sports, the importance of sports in education, the purpose of Turkish national education, the targets of sports lessons at schools, the definition and parts of athletics and the historical development of athletics in Turkey and in the world, has been given. During our research, 400 questionnairre studeis, including one teacher and three students, who have been chosen by chance, have been carried out. It has been searched if the relationship between the answers that the teachers gave and the answers that the students gave, is meaningful by using questionnairre data and Ki- Square hypothesis test. As statistical method, `Minitab for Windows` and `SPSS for Windows` has been evaluated in statistical packet programmes. The level of fullfilment of the general purpose of gymnastics lessons and the level of the specific purposes which have been determined for athletics education, have been searched with 81 questions that were asked. It has been clear that there is a significant difference between the general purpose of sports lessons and the eight specific purpose of athletics. (Chartl, 2,3,4,5,8,9,1 1,12) It has been understood that there is a relation between the teachers and the students at four targets. (Chart.6,7,10,13) *? As a result; it has been observed that the tevel of full filment of the general purpose of gymnastics lessons and specific purposes of athletics education is not sufficient. For this reason, it is necessary that National Eduation Ministry lesson programmes at schools are reviewed and practical purposes and targets are established.
Collections