Kayseri il merkezinde bulunan ilköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin okul çocuklarının sağlığı ile ilgili bilgi, tutum ve davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kayseri İl Merkezinde Bulunan İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Okul Çocuklarının Sağlığı ile ilgili Bilgi Tutum ve Davranışları. Bu araştırma Kayseri İl Merkezindeki İlköğretim Okullarındaki Sımf Öğretmenlerinin okul çocuklarının sağlık ile ilgili, bilgi, tutum ve davranışlarını saptamak ve bu konudaki eğitim ihtiyacının belirlemek amacıyla yapılmıştır. İl Merkezinde bulunan 99 İlköğretim okulu, Sosyo - Ekonomik düzeye göre iyi, orta ve kötü olarak tabakalandınlmış ve her tabakada 1/5 basit tesadüf örnekleme yöntemiyle seçilmiş olan 20 okuldaki 298 sımf Öğretmeninin tamamına yüz yüze anket uygulanmıştır. Öğretmenlerin % 89.6' sı okul dönemlerinde sağlıkla ilgili yeterli eğitim almadıklarım, % 42.9'u sağlıkla ilgili bilgilerini yeterli bulmadığını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin % 72.2 si öğrencilerin sağlıkla ilgili durumları için kayıt tuttuklarım belirtmişlerdir. Öğretmenlerin % 85.9'u öğrencilerine kahvaltı yapıp yapmadıklarım sorduklarım belirtmişlerdir. Öğretmenlerin % 82.2 si üst solunum yolu enfeksiyonlarının okul çocuklarında görülen en sık hastalık belirtisi olduğunu söylemişlerdir. Okul çocuklarında görülebilecek bulaşıcı hastalıklardan; Grip %85.9, Kabakulak %77.5, Kızamık %67.1 oranında biliyorlardı. Öğrencilerinin hasta ve/veya hastalık belirtilerini anlamak için öğretmenlerin ; % 87.6 sı öksürük, %70 i yüzünde solukluk, %63.8 i ateş ve % 47.3 burun akıntısı gözlemlediklerini söylemişlerdir. Öğretmenlerin % 82.5'i ilkokul birinci sınıfta yapılan B.C.G. aşısını doğru bilmişlerdir. Öğretmenler görme problemleri olan öğrencilerini en sık oranda tahtayı görememelerinden yada gözlerini kısarak bakmasından anladıklarım söylerken, işitme problemi olanları ise anlatılanları yanlış anlama ve söylenenleri sık sık tekrarlatmadan anladıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin % 74.4' ü okul sağlığı ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek için çaba gösterdiklerini, % 82.2 si okul çocukları sağlığı ile ilgili kurslara katılmak istediklerini ifade etmişlerdir. Okul çocuklarının sağlıklarının geliştirilmesi için; ailelerin eğitimi %24.5, ders programlarının değişmesi, % 21.8 öğretmenlerin eğitimi %18.8, sağlıkla ilgili derslere konuyla ilgili uzmanların girmesi % 10.4 oranında önermişlerdir. Anahtar Kelimeler : Öğretmenler, Okul Çocukları, Sağlık Bilgisi SUMMARY The knowledge, Attitude and Behaviour of the Teachers of Primery School Related to Students' Health in Centre of Kayseri The aim of this study is to determine the knowledge, attitude and behavior of primary school teachers related to students' health in Centre of Kayseri and the need of their education. In this study, 99 % of primary schools in the centre of Kayseri have been clustered low-middle-high level in terms of socio-ecomic situation and has been selected as the method of 1/5 random sampling. The guestionnaire has been applied to 298 primary school teachers at 20 schools in Kayseri Centrum. 89.6 % of teachers had explained that they didn't get enough knowledge about health during their vocational education and 42.9 % of the teachers believed that they have not enough knowledge about health. 72.2 % of the teachers explained that they registered about students' healt.85.9 % of teachers explaned that they asked their student whether they had breakfast or not. 82.2 % of the teachers explained that upper respiratory tract infection is a common disease could be seen on students. 82.5 % of the teachers explained that upper respiratory tract infection is a common disease could be seen on students. 82.5 % of the teachers have known that first class of the primary scool children must be vaccined against tuberculosis. Teachers explained that they understood the problem of vision generally when the students complained that they couldn't see the board clearly. Teachers exolained that they understood the problem of hearing, when the students said that they had understood the telling wrong or they have often wanted from teacher repeating it. 82.2 % of teachers explained that they wanted to attend a course related to students' health. To improve students' health, teachers suggested that families should be educated ( 24.5 % ), curriculum must be changed ( 21.8 % ), teachers should be educated ( 18.8 % ) and health proffessionals should give lessons on health ( 10.4 % ). Key words : Teachers, students, health knowledge
Collections